آخرین وضعیت شرایط سپاهان؛
تابناک: چند سالی است که سپاهان در لیگ بر‌تر با وجود بازیکنان خوب و کادرفنی مناسبی که دارد، برابر تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کند اما در برابر تیم‌های نه چندان مطرح لیگ به راحتی امتیاز از دست می‌دهد و همین مسئله سبب قهرمان نشدن سپاهان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵ 07 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تیم سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر فوتبال کشور به مصاف ملوان بندرانزلی رفت که در ‌‌نهایت با نتیجه ۱ بر ۰ مغلوب این تیم مازندرانی شد.

شکست سپاهان در حالی بود که دیگران حریفان این تیم یا پیروز از زمین بیرون آمده‌اند و یا هنوز بازی نکرده‌اند. به طور مثال، استقلال تهران روز گذشته با پیروزی یک بر صفری که برابر نفت مسجد سلیمان داشت ۴۱ امتیازی شد و به صدر رفت، نفت ۳۹ امتیازی نیز یکشنبه برابر گسترس فولاد تبریز قرار می‌گیرد، تراکتورسازی تبریز که با ۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد فردا برابر پرسپولیس تهران صف آرایی می‌کند و در ‌‌نهایت فولاد نیز برابر پیکان انتهای جدولی می‌ایستد.

فرکی: بدشانسی و عملکرد خوب گلر ملوان، عامل باخت در انزلی است!

حسین فرکی، سرمربی سپاهان اصفهان بخت بد بازیکنانش و عملکرد خوب دروازه‌بان ملوان را عامل شکست در انزلی مطرح کرد و گفت: تیم ملوان توانست یکی از ۳ موقعیتی که داشت را گل کند.
وی افزود: ملوان به خاطر دروازه‌بانش و بخت بد سپاهان و اشتباه داوری پیروز شد و امیدوارم که ترکی داور این دیدار اشتباه نکرده باشد.
فرکی با بیان اینکه ترکی نظرش را پس از گرفتن پنالتی برگردانند، تصریح کرد: کار‌شناسان داوری در این مورد نظر بدهند و اگر ترکی اشتباه نکرده باشد به دو گزینه نخست مذکور باختیم.
وی با بیان اینکه احترام خاصی برای تیم ملوان قائلم، ادامه داد: بازیکنان سپاهان در هر دو نیمه عملکرد خوبی داشتند و با کمترین اشتباه بازی کردیم و جریان بازی از لحاط مالکیت، فشار روی حریف و تاکتیک به نفع ما بود.
سرمربی سپاهان اصفهان اظهار داشت: ملوانان به دفع توپ پرداختند و بازی کیفی ارائه ندادند، این تیم می‌توانست بهتر بازی کند چون انگیزه بالایی داشت اما بسته بازی کرد.

چند سالی است که سپاهان در لیگ بر‌تر با وجود بازیکنان خوب و کادرفنی مناسبی که دارد، برابر تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کند اما در برابر تیم‌های نه چندان مطرح لیگ به راحتی امتیاز از دست می‌دهد و همین مسئله سبب قهرمان نشدن سپاهان می‌شود.

بسیاری از بازیکنان و کادرفنی تیم سپاهان نیز معتقداند تعطیلی ۵۰ روزه لیگ عامل اصلی شرایط فعلی سپاهان است، البته آمار نیز به نوعی این صحبت‌ها را تأیید می‌کند چرا که با وجود بازی‌های خوب طلایی پوشان در تیم فصل اول، این تیم تنها ۵ امتیاز از ۵ مصاف گذشته کسب کرده‌اند. محمدرضا خلعتبری با اشاره به این مسئله می‌گوید: ما در نیم فصل دوم آنطور که باید نتیجه نگرفتیم. تعطیلی ۵۰ روزه لیگ در حالی بود که تیم ما در اوج قرار داشت و در واقع به ما ضربه زد. البته با یک برد می‌توانیم از این شرایط خارج شویم اما لیگ دائم دچار وقفه می‌شود و این کاملاً به ضرر ماست. ما نمی‌توانیم خودمان را در شرایط ایده آل نگه داریم و از این مساله ضربه می‌خوریم.
با وجود اینکه وقفه در انجام بازی‌ها دلیل اصلی عدم نتیجه گیری سپاهان مطرح شده، کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، از تغییر زمان بازی‌های تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، ذوب‌آهن و سایپا در هفته بیست و سوم لیگ بر‌تر خبر داد.
در این خبر مطرح شده، پیرو درخواست مدیریت تیم ملی المپیک و دستور ریاست فدراسیون در خصوص انجام اردوی تدارکاتی از تاریخ ۱۸ اسفند تا ۲۴ اسفند ۹۳ در کویت و برابر مصوبه فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تیم‎هایی که سه یا بیش از سه بازیکن در تیم ملی امید دارند برگزاری مسابقات این تیم‎‌ها با تعامل و همکاری‎های لازم انجام شود، لذا دیدارهای تیم‎های فوق به شرح زیر در هفته بیست و سوم لیگ بر‌تر تغییر کرد:
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۳-
فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان، ورزشگاه فولادشهر
سایپا - ملوان، ورزشگاه انقلاب کرج
پیکان - ذوب آهن، ورزشگاه شهدا شهر قدس
کمیته مسابقات همچنین از همکاری و موافقت مسئولین تیم نفت تهران جهت برگزاری دیدار هفته بیست و سوم با تیم استقلال تهران بدون حضور ملی‎پوشان در‌‌ همان تاریخ قبلی تشکر و قدردانی کرد.
این مسئله با مخالف شدید باشگاه سپاهان رو به رو شد به گونه‌ای که مدیران باشگاه سازمان لیگ را تهدید کردند که در صورت تعویق این دیدار، بازیکنانش را به تیم ملی نمی‌دهد. خوروش در این باره گفت: پیش از این زمان دیدار سپاهان با پدیده را در هفته بیست و سوم تغییر دادند و مقرر شد روز ٢٧ اسفند به میدان برویم و ما هم برای تعامل با تیم امید با این تغییر موافقت کردیم اما شنیدیم که ظاهرا قرار است بازهم زمان این بازی تغییر کند و دیدار ما با پدیده به زمان دیگری موکول شود که اگر چنین اتفاقی رخ بدهد دیگر تیم سپاهان به تیم امید بازیکن نخواهد داد.

وی تأکید کرد: سپاهان همیشه تعامل و همکاری خوبی با تیم ملی و تیم امید داشته و همواره بازیکنانش را در اختیار تیم‌های ملی قرار داده است و بازهم این کار را انجام می‌دهد.

طبق قانون فوتبال ایران، هر تیمی که ۳ بازیکنش در اختیار تیم ملی باشد، بازیش در لیگ بر‌تر لغو می‌شود، و مسئولان سپاهان نیز نمی‌خواهند بار دیگر در وضعیت تمرینات این تیم اختلال پیش بیاید چرا که آن‌ها دلیل مشکلات فعلی تیمشان را تعطیلات ۵۰ روزه لیگ بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :