نخستین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ‌ها،ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته پس از چهار روز برگزاری، به ایستگاه آخر رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 07 March 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران؛ محمود بندرچی در این رابطه گفت:این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که در طول روز‌های برگزاری نمایشگاه؛ سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه شاهد حضور مقامات و مدیران دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها بود. رییس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ‌ها افزود:در این نمایشگاه، همه زنجیره تامین و ارزش این حوزه ارائه شده بود و از اکتشاف تا فرآوری را در بر می‌گرفت.

بندرچی اضافه کرد:این نمایشگاه با رویکرد ارائه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ‌ها و با هدف دسترسی به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ‌های کشور در حوزه‌های صنعت، معدن، فناوری، فرآوری و تولید، زیر ساخت، توسعه کسب و کار و ایجاد رقابت در بازار‌های تخصصی داخلی و خارجی برپا شده بود.

وی اضافه کرد: این رویداد فرصت بسیار مغتنمی بود که فعالان این حوزه با آخرین دست آورد‌ها و تنوع گوهر سنگ‌ها بیشتر آشنا شوند.

رییس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ‌ها با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۸۰ شرکت و واحد تولیدی و خدماتی حضور و مشارکت داشتند، افزود: این رویداد فرصتی مطلوب برای ایجاد ارتباط مؤثر کاری بین فعالان این حوزه محسوب می‌شد.

بندرچی اضافه کرد:امیدوارم برگزاری این رویداد کمک کند تا بتوانیم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه بیشتر در معرض نمایش قرار دهیم. همچنین در حاشیه نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و کاربردی مؤثری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

مدیر عامل شرکت رستاک پاد ویژن اظهار کرد: اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

سید ابو محمد هاشمی، مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو نیز گفت: این نمایشگاه به صورت اختصاصی به دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های حوزه گوهرسنگ‌ها پرداخته شده و برای اولین بار هویت مستقل گوهر سنگ‌ها نمایش داده شد.

وی افزود: در این نمایشگاه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و بخش‌های مختلفی، چون ماشین آلات، تجهیزات آزمایشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش‌ها حضور داشتند.

هاشمی تصریح کرد: هدف این نمایشگاه که با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود، بر اساس اهداف سند ملی توسعه گوهر سنگ‌ها و رسیدن به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ‌های کشور و در نهایت توسعه بازار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار