فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: بازار این شهرستان جهت رفاه حال مردم در ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال توسط بازرسان مشترک دستگاههای ذیربط به شدت کنترل می شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 14 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدباقر شریفی در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از آغاز اجرای طرح بازرسی و گشت‌های ‌تعزیراتی و نظارتی برای کنترل بازار شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و افزود: در راستای افزایش تقاضای مردم برای خرید برخی کالاهای اساسی و با هدف جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، با همکاری بازرسان صمت، جهاد کشاورزی و بسیج گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را آغاز کرده اند و با گرانفروشان و احتکار کنندگان کالا برابر قانون بشدت برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر بازرسان ادارات نظارتی، روسای شعب تعزیرات حکومتی نیز در قالب گشت سیار حضور دارند، اظهار داشت: نظارت بر اصناف در دو نوبت صبح و عصر و حتی در ایام تعطیل انجام می شود و در راستای مقابله قاطع و سریع با تخلفات صنفی و پیشگیری از تکرار تخلفات، واحدهای صنفی متخلف پلمپ می‌شوند.

فرماندار سیروان با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موارد را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود،تصریح کرد: طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان از هم اکنون آغاز شده و با بسیج همه امکانات و نیروی انسانی، طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

شریفی با اشاره به اینکه برای حفظ آرامش بازار و برقراری امنیت خرید، در روزهای پایان سال، لحظه‌ای درنگ نکرده و با جدیت تمام به دنبال اثر بخشی این نظارت‌ها خواهیم بود، تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان، از بین بردن زمینه سواستفاده فرصت طلبان و کوتاه نمودن دست آنان، جهت جلوگیری از تحمیل فشار به مردم، بخصوص اقشار ضعیف و کم درآمد است.

وی با بیان اینکه با بازرسی های مستمر و مداوم عرصه بر گرانفروشان تنگ تر خواهد شد،گفت: ما به دنبال آن هستیم که با جلوگیری از نوسان قیمت ها و توزیع به موقع و مناسب کالاها به ویژه در میادین میوه و تره بار و فروشگاهها اقلام مصرفی مورد نیاز به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد و نباید مردم تفاوتی بین قیمت مصوب کالا و قیمتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، احساس کنند.

فرماندار سیروان از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و گردشگران خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان برای خدمات رسانی به مهمانان نوروزی آمادگی لازم را دارند و در این زمینه هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست.

شریفی با اشاره به اینکه این منطقه به دلیل داشتن مناطق بکر گردشگری هر ساله تعداد زیادی از گردشگران، مسافران نوروزی را به سوی خود فرا می‌خواند،افزود:انتظار می‌رود که دستگاه‌های ذیربط ضمن خدمات دهی مناسب به مسافران نوروزی، مناطق هدف گردشگری را به مسافران نوروزی معرفی کنند تا باعث ایجاد اشتغالزایی برای جوانان منطقه شود.

وی با بیان اینکه تلاش شود ظرفیت گردشگری و صنعت توریسم به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی منطقه محسوب شود، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در شهرستان در حوزه صنعت گردشگری باید به هر طریق ممکن سرمایه گذار جذب شود تا از این طریق بتوان در کاهش بیکاری منطقه مؤثر باشد.

فرماندار شهرستان سیروان از برنامه ریزی های مناسب برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این خدمات شامل امنیت و انتظامی، اسکان و رفاه، امداد و نجات، اطلاع رسانی، خدمات بهداشتی، تنظیم بازار،کنترل احشام ذبح شده توسط قصابی های مجاز و سیار، نظارت بر مواد غذایی و غیره است.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش از مشارکت حداکثری مردمان این شهرستان در انتخابات قدردانی کرد وگفت: مردم شهرستان سیروان با حضور گسترده در پای صندوق های رای بار دیگر تمام نقشه های دشمنان این مرز و بوم را نقش برآب کردند و برگ زرینی به افتخارات خود اضافه کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور گسترده در انتخابات باعث افزایش اقتدار و امنیت ملی شده است،افزود: مشارکت حداکثری آحاد مختلف مردم در انتخابات زمینه ساز ارتقای توانمندی‌های کشور برای رفع مشکلات و دستیابی به قله های رشد و پیشرفت می شود که خوشبختانه مردم در این زمینه خوب درخشیدند.

وی با بیان اینکه انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، چهار راهبرد اصلی مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه همه ما در انتخابات بوده است،اظهار داشت: حضور آگاهانه مردم شهرستان سیروان همگام با سایر اقشار مردم در اقصی نقاط کشور در عرصه انتخابات ۱۱  اسفندماه نمادی از پایبندی و وفاداری به آرمان‌های نظام و انقلاب بوده است.

همچنین منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه ضمن قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، از مسئولین نیز بابت برگزاری انتخابات قدردانی کرد و گفت: انتخابات یک فریضه دینی و الهی برای ملت است و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی نشان از اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است و این حضور یک پشتوانه عظیم و شکست ناپذیر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی افزود: ملتی که آگاهانه در انتخابات شرکت کند، در سرنوشت خود سهیم است و با این انتخابات زمینه حضور اصلح ترین‌ها برای حضور در مجلس و تعیین سرنوشت مردم فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوه‌ حضور آگاهانه و نماد مشارکت مردم در سرنوشت خویش است، اظهار داشت:حماسه سترگ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲‌، عرصه آزمون دیگری برای ملت شجاع ایران اسلامی  بود، ملتی که با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری، آگاهانه در صحنه، حاضر و پس از چهاردهه افتخار آمیز، اعجاب  تحلیل‏گران و سیاستمداران جهانی را بر انگیخت‌./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار