کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 16 March 2024

طبق اخبار استان تهران و شهرستان ورامین، آزمایشگاه ژنتیک پارس لب یکی از مراکز پیشرو و فوق تخصصی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ژنتیک در شهر ورامین و حومه است. این آزمایشگاه ژنتیک ورامین با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب، موفق شده انواع تست‌ها و آزمایش‌های بالینی نظیر تست ژنتیک، آزمایشات تیروئیدی در ورامین، مشاوره ژنتیک در ورامین و آزمایش‌های غربالگری بارداری را ارائه داده و به عنوان مجهزترین آزمایشگاه در ورامین شناخته شود.

این آزمایشگاه همچنین با بستن قراردادهای بین المللی با آزمایشگاه‌های مختلف، درحال گسترش خدمات و تجهیزات خود است تا خدمات بهتری هم در آینده ارائه دهد. در این خبر به معرفی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک پارس لب ورامین می پردازیم.

معرفی فوق تخصصی ترین آزمایشگاه ژنتیک ورامین و حومه

همکاری بین المللی مجهزترین آزمایشگاه در ورامین با آزمایشگاه جینوکس ترکیه

آزمایشگاه جینوکس ترکیه یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های ژنتیک و تشخیص بیماری‌های ژنتیکی در ترکیه است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و پلتفرم‌های توالی‌ یابی، تحلیل ژنومیک را با دقت و سرعت بالا انجام می‌دهد. این آزمایشگاه در طول فعالیت حرفه‌ای خود، بیش از 80 هزار آزمایش NGS را به ثمر رسانده و خدمات و تجهیزات خود را به 10 کشور، بیش از 500 بیمارستان و تقریباً 3000 پزشک ارائه کرده است.

آزمایشگاه ژنتیک پارس لب به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های ورامین، با همکاری با آزمایشگاه جینوکس ترکیه، خدمات متنوع و جدیدی را در زمینه ژنتیک به مراجعین خود در ورامین و حومه ارائه می‌دهد و این همکاری، باعث افزایش کیفیت و تنوع خدمات ژنتیکی پارس لب شده و موجب رضایت بیشتر بیماران و پزشکان می‌شود.

آشنایی با خدمات فوق تخصصی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پارس لب در ورامین

آزمایشگاه پارس لب، مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک ورامین و حومه، با ارائه خدمات ژنتیکی متنوع و باکیفیت، قیمت اقتصادی، در تلاش است تا راحت‌ترین شرایط برای برخورداری از خدمات پزشکی حرفه‌ای را برای شهروندان عزیز ورامین ایجاد کند.

گفتنی است که پارس لب به عنوان مجهزترین آزمایشگاه‌ در ورامین، خدمات خود را به شهرهای حومه یعنی پاکدشت و قرچک، پیشوا و جواد آباد نیز گسترش داده است.  پارس لب انواع خدمات پزشکی بسیار متنوعی را در اختیار مردم ورامین و حومه قرار می‌دهد. در ادامه، برخی از این خدمات را معرفی و بررسی می‌کنیم.

تست DNAدر ورامین

تست DNA یکی از روش‌های مهم و پرکاربرد در زمینه ژنتیک است که با تحلیل ماده ژنتیکی سلول‌ها، اطلاعات مفید و مهمی را درباره ویژگی‌ها، خطرات و بیماری‌های ژنتیکی افراد می‌دهد. تست DNA کاربردهای وسیعی در حوزه پزشکی و سلامت افراد دارد؛ بخصوص برای مادران باردار که با استفاده از این تست‌ها میتوانند خطر ابتلای فرزندشان به بیماری‌های ژنتیکی را پیش‌بینی کنند. 

همچنین روش‌های آزمایش دی ان ای در ورامین برای تشخیص بیماری‌های بسیاری از جمله تشخیص ویروس‌‎هایی نظیر HPV، بیماری‌های ارثی و احتمال انتقالشان به فرزندان و... کاربردهای زیادی دارد و قبل و بعد از مشاوره ژنتیک در ورامین مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایش تشخیص هویت در ورامین

آزمایش تشخیص هویت یکی از کاربردهای تست DNA است که با مقایسه ژن‌های افراد، هویت و رابطه آنها را تعیین می‌کند. اگرچه کاربرد اصلی این آزمایش اغلب تشخیص رابطه پدر و فرزندی (ابوت) است، اما شرایط دیگری هم وجود دارد که ممکن است از این آزمایش استفاده شود، مثل تشخیص DNA در جرایم مختلف که در چند سال اخیر عامل حل بسیاری از پرونده‌های جنایی بوده است.

برای انجام آزمایش تشخیص هویت می‌بایست از افراد نمونه خون گرفته شود و برخلاف باور بسیاری از افراد، امکان تشخیص هویت از طریق اجزایی مانند مو یا نان امکان ‌پذیر نیست و اگر امکان آن وجود داشته باشد هم، نتیجه آن دقت بسیار پایینی خواهد داشت.

تست تعیین جنسیت در ورامین

تست تعیین جنسیت جنین یکی از خدمات ژنتیکی پارس لب است که با تست DNA خون مادر، جنسیت جنین را با دقت بالا مشخص می‌کند. درست است که اغلب مواقع والدین از آزمایش سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین استفاده میکنند، اما روش آزمایش خون نیز یک روش سریعتر و با دقت بالاست که میتوان از آن استفاده کرد. زمان تست تعیین جنسیت با آزمایش خون سریعتر از سونوگرافی است و می‌توان آن را در هفته هفتم بارداری انجام داد.

نکته مهم اینجاست که جایگزین کردن این روش با سونوگرافی، صرفا به دلیل اشتیاق والدین به فهمیدن سریعتر جنسیت جنین نیست؛ بلکه این این تست در صورت شک به برخی بیماری‌های ژنتیکی که به جنسیت جنین بستگی دارند، یکی از آزمایشات ضروری قبل از تولد به حساب می‌آید.

برای مثال بیماری‌های زیر جزء مواردی هستند که به جنسیت جنین مربوط میشوند:

  • هموفیلی
  • دیستروفی عضلانی
  • سندرم کلاین فلتر

این بیماری‌ها در مردان شایع‌تر از زنان هستند چرا که به علت اختلال در کروموزوم جنسی X ایجاد می‌شوند که مردان فقط یک کپی از آن دارند و زنان دو کپی. اگر کروموزوم X مرد دچار اختلال باشد، بیماری بروز می‌کند. اما اگر کروموزوم X زن دچار اختلال باشد، ممکن است بیماری بروز نکند یا شدت کمتری داشته باشد.

آزمایش  HPVدر ورامین

آزمایش HPV یکی دیگر از تست‌های مهم در آزمایشگاه ژنتیک ورامین است که ویروس پاپیلومای انسانی را در نمونه‌های گرفته شده از رحم، واژن، پوست یا مخاط تشخیص می‌دهد.

ویروس HPV می‌تواند در دهانه رحم، واژن، مقعد پوست، دهان و حتی گلو ظاهر شود، ایجاد زگیل و حتی سرطان کند. با انجام آزمایش HPV میتوان بسیاری از انواع پرخطر این ویروس (که عامل سرطان هستند) و انواع کم خطر آن (که صرفا ایجاد زگیل کرده و توسط سیستم ایمنی دفع میشوند) را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام کرد.

آزمایش پاپ اسمیر در ورامین

تست پاپ اسمیر نیز یک آزمایش دیگر است که به همراه آزمایش HPV گرفته میشود و با بررسی سلول‌های گرفته شده از رحم، علائم پیش سرطانی را مشاهده می‌کند. تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV هر دو به عنوان تنها راه موثق تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده‌اند. و توصیه می‌شود که بانوان 21 سال حداقل هر سه سال یک بار این تست‌ها را انجام دهد.

برای انجام این آزمایش، ابتدا بانوان روی یونیت مخصوص قرار میگیرند و سپس متخصص نمونه برداری با استفاده یک اسپکولوم  برای باز کردن واژن و از یک براش نرم برای نمونه برداری از سلول‌های دهانه رحم استفاده میکند.

آزمایشات تیروئیدی در ورامین

آزمایشات تیروئیدی یکی از خدمات ژنتیکی پارس لب در ورامین است که با گرفتن نمونه خون، عملکرد غده تیروئید را بررسی می‌کند. غده تیروئید یک غده کوچک در گردن است که هورمون‌های مهمی را ترشح می‌کند و در تنظیم متابولیسم، رشد، توسعه و تعادل انرژی بدن نقش دارند.

اختلال در عملکرد غده تیروئید می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی شود که هرکدام مشکلات مختلفی برای بدن و حتی گاهی سلامت روان ما ایجاد میکنند، از جمله:

  • هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید
  • هیپرتیروئیدی یا پرکاری تریوئید
  • بیماری گواتر

آزمایشات تیروئیدی در ورامین شامل اندازه ‌گیری سطح هورمون‌های TSH، T3، T4 و آنتی‌بادی‌های ضد تیروئید است. این آزمایشات می‌توانند به تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌های تیروئیدی کمک کنند. گفتنی است که خدمات مشاوره ژنتیک در ورامین پارس لب، میتواند به تشخیص ضرورت این آزمایش کمک کند.

روش‌های تماس با آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی پارس لب

شماره نوبت دهی: 1650 برای استان تهران و 36296001-021 برای دیگر استان‌ها

فکس: ۰۲۱۸۶۰۸۰۰۱۶

کد پستی: 3371817439

ایمیل: info@parslab.com

آدرس: استان تهران، شهرستان ورامین، میدان امام حسین، ابتدای خیابان شهید بهشتی، پلاک یک

مسیرهای دسترسی با گوگل مپ:

goo.gl/maps/KfeV32kEwqZgtnUr7

مسیر های دسترسی با نشان:

nshn.ir/3f_bQSPQ0xl6M2

ساعات کاری آزمایشگاه: شنبه تا پنجشنبه، 6:30 صبح الی 21:30 شب

سوالات متداول از پارس لب:

  1. آیا آزمایشگاه ژنتیک ورامین پارس لب با بیمه طرف قرارداد است؟

بله، پارس لب به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های ورامین، با بیش از 20 شرکت بیمه معتبر کشور طرف قرارداد است.

  1. تخفیف ویژه مشاوره ژنتیک در ورامین چیست؟

مراجعه کنندگان عزیز پارس لب میتوانند با انجام آزمایش در این آزمایشگاه، میتوانند از تخفیف ویژه مشاوره ژنتیک بهره مند شوند و اطلاعات مهمی درباره سابقه بیماری‌های ژنتیکی، احتمال انتقال آنها به فرزاندان و پیشگیری از آنها دریافت کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار