رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: حواس‌پرتی عامل ایجاد بیشترین تصادفات در استان است.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 18 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرهنگ سید غلامعلی نوربخش گفت: طرح نوروزی پلیس راهور فراجا همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه تا چهاردهم فروردین ماه سال آینده در حال برگزاری است.

وی از برگزاری رزمایش طرح نوروزی و آمادگی تمام یگان‌های امدادی دخیل در ترافیک استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز شاهد کاهش تردد‌ها در استان و افزایش حجم رفت و آمد‌ها در محور‌های مواصلاتی در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۸ شب هستیم.

وی از پیگیری پیشرفت و تعریض محور‌های چهارخطه استان و رفع نقاط حادثه‌خیز با مجهز کردن این مناطق به گاردریل و نیوجرسی در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: در سال‌جاری با کاهش نیروی انسانی مواجه بودیم و تلاش کردیم در حد توان بتوانیم پایگاه‌هایمان را مجهز نگه داریم و پوشش امن برای جاده‌ها ایجاد کنیم.

رئیس پلیس راه استان آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت را شعار نوروزی پلیس راه در نوروز ۱۴۰۳ دانست و افزود: در راستای تحقق این شعار پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و سایر ارگان‌ها با تمام تجهیزات در این ایام خدمت‌رسانی به مسافران را انجام خواهند داد.

نوربخش همچنین با اشاره به هشدار‌های مدیریت بحران استان و وزارت نیرو مبنی بر آغاز بارش‌های نوروزی و سیل‌آسا از شامگاه امروز، افزود: پلیس راه آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی دارد و همچنین از تمام مسافران درخواست می‌شود از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند و همچنین به لغزندگی معابر توجه کافی داشته باشند.

نوربخش ایام نوروز سال گذشته را از پر تصادف‌ترین و پرفوتی‌ترین سال‌ها با مجموع ۱۷ فوتی دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش تصادفات فوتی در استان بودیم و با توجه به درصد اعلام شده، متاسفانه از استان‌های صدر جدول در این معیار ارزیابی بودیم.

وی منشا تصادفات را عمدتاً بر اثر خستگی و خواب آلودگی دانست و گفت: اکثر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها در ساعات شامگاهی و به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می‌دهد.

نوربخش نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه را از مهمترین دلایل تصادفات فوتی در تصادفات جمعی دانست و تصریح کرد: دومین عامل ایجاد تصادفات سرعت غیر مجاز به خصوص در جاده‌های چهارخطه استان است که این عامل عموماً منجر به واژگونی می‌شود.

وی خودرو‌های شوتی را از دیگر عوامل پرخطر برای جاده‌ها و مسافران در ایام نوروز دانست که در سال گذشته ۹ درصد از تصادفات مربوط به این خودرو‌های متخلف و قانون شکن بوده است و در ادامه گفت: در سال گذشته ۹۷ درصد تصادفات استان در محور‌های اصلی و چهار خطه اتفاق افتاده و ۵۴ درصد تصادفات نیز در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

نوربخش گفت: بر اساس آمار ۲۴ درصد تصادفات از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و ۲۵ درصد تصادفات نیز از ۴ عصر تا ۸ شب بوده است و اکثر تصادفات در استان در محور بروجن به لردگان، بروجن به شهرکرد، لردگان به کارون چهار و محور چهارخطه گوشکی به یاسوج رخ می‌دهد.

وی ۴۴ درصد تصادفات رخ داده در استان در سال ۱۴۰۲ را حاصل واژگونی و تصادفات دسته جمعی دانست و افزود: انحراف به چپ سومین عامل ایجاد تصادفات در آستان است که به واسطه مستقر کردن گاردل‌های دو طرفه و نیوجرسی احتمال وقوع تصادفات از این عامل را کاهش دادیم.

نوربخش محور مواصلاتی بروجن به لردگان را پرترددترین محور مواصلاتی استان با میانگین تردد بیش از ۴۰ هزار نفر در ماه دانست و گفت: چالش دیگری که در استان با آن مواجه هستیم، نبود تجهیزات پیشگیری از تصادف از جمله گاردریل در محور‌های کوهستانی منجر به پرتگاه‌ها در استان است که با پیگیری‌های انجام شده تعداد زیادی از این نقاط را اصلاح کرده شده است.

وی همچنین با توجه به آماده باش کامل پلیس راه استان برای پوشش کامل محور‌های مواصلاتی در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۱۰ دستگاه خودرو کمک‌دار از فرماندهی انتظامی به پلیس راه استان منتقل شده است که در کنار ۳۰ نیروی نظامی منتقل شده به پلیس راه برای این ایام، پوشش بهتری را همراه با در اختیار گرفتن خودرو‌های امدادی سایر ارگان‌های خدمت‌رسان به مسافران نوروز ارائه دهند.

رئیس پلیس راه چهارمحال بختیاری همچنین از فعالیت بیش از ۳۰ اکیپ ثابت فرماندهی پلیس راه استان و تعدادی اکیپ سیار در ایام نوروز برای پوشش خدمات جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین به تمام مردم استان اطلاع رسانی می‌شود که با توجه به دستور راهور فراجای کشور، تردد خودرو‌های سنگین از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه و همچنین ۱۰ تا ۱۴ فروردین ماه در محور مواصلاتی بروجن به لردگان و در نهایت ایذه و بالعکس ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار