بخشدار شهیون با اشاره به روند رو به افزایش سطح تراز دریاچه سد دز گفت: ورود به محدوده دریاچه سد دز ممنوع و عملیات تخلیه همه مسافران و گردشگران حاضر در این محدوده از شب گذشته آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ 24 March 2024

تابناک خوزستان: سیدمصطفی اشتا با بیان اینکه افزایش سطح تراز دریاچه سد دز طی ساعت‌های اخیر آغاز شده است، افزود: تمام ورودی‌های منتهی به محدوده و بستر این دریچه مسدود شده است.

وی با اشاره به بروز حادثه برای تعدادی از خودروهای گردشگران در این دریاچه بیان کرد: تعدادی از این خودروها شب گذشته به دلیل بالاآمدن سطح رودخانه دچار حادثه شدند که به کمک یدک کش و خودروهای آفرود، از آب بیرون کشیده شدند.

تلاش برای بیرون کشیدن ۲ خودرو از آب دریاچه سد دز ادامه دارد

بخشدار شهیون گفت: امدادرسانی به ۲ خودروی باقی مانده در این دریاچه که با بالاآمدن آب دچار حادثه شده بودند به دلیل استقرار در مکانی که امکان دسترسی به آن وجود نداشت شب گذشته متوقف شد.

وی افزود: عملیات بیرون کشیدن این خودروها با اعزام تیم‌های پشتیبانی و کمکی از ساعت‌های گذشته از سر گرفته شد و امیدواریم تا ساعتی دیگر از دریاچه بیرون کشیده شوند.

اشتا اظهارکرد: تمام مسیرهای منتهی به به دریاچه سد دز با توجه به هشدار قرمز هواشناسی، از شب گذشته مسدود و تنها یک مسیر برای خروج خودروها باز نگهداشته شده است.

تراز دریاچه سد دز در حال افزایش/ ورود به محدوده دریاچه سد ممنوع شد

بخشدار شهیون دزفول با بیان اینکه از شب گذشته با بسیج تمام نیروهای بخش هشدارهای لازم به خانواده‌های مستقر در حاشیه این دریاچه برای ترک این محدوده داده شده است، گفت: تیم‌های گشتی قایقی نیز از صبح امروز با گشت زنی در دریاچه سد دز به خودروها و خانواده‌های مستقر در حاشیه این سد هشدارهای لازم را می‌دهند.

وی با اشاره به عملیات تخلیه تمام خودروها از حاشیه و محدوده مخزن سد دز از شهروندان، مسافران و گردشگران تقاضا کرد: با توجه به احتمال ورود سیلاب بالادست به مخزن سد و افزایش ناگهانی سطح آب دریاچه، تا عادی شدن شرایط از حرکت به سمت این دریاچه به طور جدی اجتناب کنند.

سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است. در همین راستا ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل هستند زیرا احتمال بارش‌های شدید وجود دارد.

همچنین در ۱۴ استان دیگر هشدار نارنجی صادر شده است؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از یکشنبه شب آغاز و در روز دوشنبه با شدت بیشتری ادامه دارد.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به ترددهای غیرضروری در ساعت های آینده، به دلیل شدت بارش ها و امکان سیل و طغیان رودخانه ها و سقوط بهمن در مناطق سردسیر و کوهستانی، از هموطنان خواست تا از حاشیه رودخانه ها، مسیل ها فاصله بگیرند و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

بخش شهیون دزفول به دلیل جاذبه های طبیعی بی نظیر همواره یکی از مکان های مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی است به گونه ای که بر اساس اعلام بخشداری شهیون بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ۲۸ اسفند ماه تاکنون از مناطق گردشگری شهیون بازدید کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار