مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از اشتغال به کار ۹۱۴ نفر از زندانیان واجدالشرایط در بخش‌های مختلف کارگاهی، نشسته و اعزام به کار در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ 26 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ، مدیر کل زندان‌ها با اعلام این خبر گفت: اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی است، بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: توسعه واحد‌های اشتغال جزو دستورکار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد لذا داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می‎توانند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

بیژنی افزود: مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف در مسیر باز اجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی و کارگاه‌های بیرون از زندان و ... موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

وی در ادامه بیان داشت: توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته ۱۰۰ درصد برش‌های تعیین شده از سوی سازمان زندان‌های کشور را در مراکز ندامتگاهی استان محقق کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار