مدیرعامل آبفا یزد با اشاره به اینکه حفر چاه در خرانق می‌تواند مشکل کمبود آب این منطقه را حل کند گفت: آماده تامین سریع آب شرب خرانق با حفر چاه هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ 09 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، جلال علمدار، مدیرعامل آبفا یزد در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان اظهار داشت: الان 180 لیتر آب در خط لوله برای اردکان از خط انتقال آب به اردکان اختصاص پیدا می‌کند و نهایت توان آن 230 لیتر است اما خط پدافندی پس از اجرا 600 لیتر اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آب خرانق کم است و برای جبران آن سه راه داریم که راحت‌ترین کار حفر چاه است و مجوز آن را هم داریم که اگر این اجازه را بدهند مشکل آب خرانق رفع می شود.

مدیرعامل آبفا یزد ادامه داد: آب منطقه‌ای استان هم مطالعات لازم در ارتباط با این چاه را انجام داده و اعلام شده که تاثیری بر قنات ندارد و در صورتی که اجازه حفر توسط مردم داده شود این موضوع را به سرعت پیگیری می‌کنیم.

علمدار تصریح کرد: بحث آب روستای توت هم از سایت شهید رضایی‌نژاد به میزان سه لیتر در ثانیه گرفته می‌شود اما این سایت هم با کمبود روبرو است و به همین دلیل در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طراحی شده که 10 لیتر آب به این روستا برسد و پس از اجرای طرح، مشکل توت تا سال 1425 رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار