نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه میزان فطریه عید فطر امسال (۱۴۰۳) را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای مردمی که قوت غالب آن‌ها گندم است میزان فطریه ۶۵ هزار تومان تعیین می‌شود و برای افرادی که قوت غالب آن‌ها برنج است، میزان فطریه ۱۸۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 09 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» روز سه‌شنبه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان، پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و اظهار کرد: میزان کفاره روزه نیز به ازای هر روز پنج هزار تومان است.

وی در ادامه گفت: یکی از احکام روزه‌داری پایان ماه مبارک رمضان که مخصوص عید سعید فطر است، پرداخت زکات فطر است که باید قبل از اقامه نماز عید سعید فطر پرداخت شود.

امام جمعه کرمانشاه در مورد جزئیات فطریه به ازای هر نفر نیز گفت: میزان فطریه برای هر نفر یک صاع به اندازه سه کیلوگرم طعام است یعنی برای خانواده های که طعام غالب آنان نان است به قیمت گندم و آرد باید فطریه پرداخت کنند که دفتر رهبر معظم انقلاب برای هر نفر ۶۵ هزار تومان اعلام کرده است و برای کسانی که قوت غالب آنها برنج داخلی است میزان فطریه برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری خطاب به روزه داران گفت: اگر فقیری را در میان اقوام و نزدیکان خود می شناسند اولویت در پرداخت زکات فطریه با فقرایی است که نسبت به آنها شناخت دارند و لازم هم نیست که به آنها اعلام کنند که زکات فطریه است و یا اگر نمی شناسند به نهادهای امدادرسان و یا مجموعه هایی که به فقرا رسیدگی می کنند پرداخت کنند که آنها به دست مستحقان برسانند.

وی در مورد زمان پرداخت زکات نیز گفت: مسلمانان روزه دار از غروب شب عید فطر می‌توانند فطریه را بپردازند یا کنار بگذارند و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بپردازند.

ادارات کل کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی استان کرمانشاه نیز آمادگی خود را برای جمع آوری زکات فطریه مردم روزه دار استان اعلام کردند. پایگاه های این ادارات در مقابل مصلاهای محل برگزاری نماز عید سعید فطر آماده جمع آوری فطریه مردم است.

عید سعید فطر امسال مصادف با روز چهاشنبه ۲۲ فروردین ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار