سخنان دادستان مرکز استان در نشست حقوقدانان و صنعتگران و کلینیک بسیج مهندسین
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد : شاهدیم که در استان افرادی بدون هیچ گونه تخصص یا زمینه‌ای همه زندگی خود را پای ایجاد کارخانه‌ای می‌گذارند که توانایی راه‌اندازی یا ادامه فعالیت آن را ندارند در حالی که باید از همان ابتدا اهلیت یک سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار گیرد
کد خبر: ۱۱۶۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲ 05 May 2024

ملک حسینی : در استانی با پتانسیل گردشگری همه به دنبال پتروشیمی هستند ! / وقتی به اهلیت توجه نمی شود هم سرمایه گذار دچار مشکل می شود و هم منابع از بین می رود ؟ / دلیل مظلومیت بانک ها در کهگیلویه و بویراحمد

 

ظهر امروز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ سازمان بسیج حقوقدانان با همراهی مرکز وکلای قوه قضائیه استان و کلنیک صنعت و معدن سازمان بسیج مهندسین استان و حضور دادستان مرکز استان در راستای سیاست‌ها و برنامه حمایتی حوزه تولید با ارائه خدمات مشاوره رایگان به فعالین اقتصادی نشستی برگزار کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در ابتدای سخنان خود این نشست با اشاره به عملیات وعده صادق ، گفت: شاید به اندازه‌ای که دنیا قدرت ایران و پیام عملیات وعده صادق را فهمید در ایران به آن توجه نشد. در این عملیات هیمنه چهارمین ارتش دنیا به باور برخی محافل را که مورد حمایت تمام قدرت‌های غربی هم بود، جمهوری اسلامی ایران با یک اعلام قبلی که می‌گوید ما کشوری را که به خاکمان تجاوز کرده است تنبیه می‌کنیم و این اقدام را در حالی انجام دادیم که ۱۸ کشور با همه توان خود به کمک آن آمدند، با قدرت انجام داد.

ملک حسینی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های غربی افزود: دیدیم که در زمانی نامه رهبری به جوانان غربی شاید برای بعضی‌ها منطقی به نظر نمی‌رسید، اما امروز می‌بینیم که آن نامه نتیجه داده و جوانان و دانشجویان غربی چگونه به اعتراض و مقابله با اقدامات کشور‌های غربی بر علیه غزه می‌پردازند.

وی ادامه داد: به یاد داریم زمانی را در همین چند سال گذشته که مسئولی اعلام می‌کرد آمریکا یک بمب دارد که می‌تواند با استفاده از آن بمب همه سیستم‌های ما را از بین ببرد، اما امروز همه توان غرب در مقابل عملیات وعده صادق شکست خورد. افرادی مانند شهید طهرانی مقدم امروز را می‌دیدند که اف ۳۵ آمریکایی در مقابل قدرت تکنولوژی نیرو‌های ما آهن پاره‌ای بیش نیست.

ملک حسینی با اشاره به هدف قرار گرفتن دو پایگاه عملیاتی و اطلاعاتی مشارکت کننده در حمله به کنسولگری ایران در سوریه گفت: این اقدام در عملیات وعده صادق مایه افتخار ماست و اگر مقایسه سلاح و تکنولوژی امروز ایران که به دست جوانان انقلابی ساخته شده است را با وضعیت ارتش و سلاح‌های آمریکایی در دوره پهلوی دوم مقایسه کنیم می‌بینیم که با اتکا به دانش و توان داخلی، جوانان ما در مواجهه رو در رو بسیار موفق‌تر از تکنولوژی غربی عمل کرده‌اند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: در حوزه اقتصاد می‌بینیم این همه اقدامات شرورانه و ظالمانه بر علیه ایران انجام می‌دهند که اگر فقط بخشی از این تحریم‌ها و مشکلات را برای یک کشور اروپایی ایجاد می‌کردند آن کشور از هم می‌پاشید و وقتی رهبری در سال‌های گذشته تاکنون بر مسئله اقتصاد تاکید دارد به این معنی است که اگر ما کاری که در حوزه نظامی انجام دادیم را در حوزه اقتصاد هم انجام می‌دادیم اکنون یکی از قدرتمندترین کشور‌های جهان در این حوزه بودیم.

ملک حسینی : در استانی با پتانسیل گردشگری همه به دنبال پتروشیمی هستند ! / وقتی به اهلیت توجه نمی شود هم سرمایه گذار دچار مشکل می شود و هم منابع از بین می رود ؟ / دلیل مظلومیت بانک ها در کهگیلویه و بویراحمد

ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وضعیت صنعت در استان اشاره کرد و گفت : کسی که وارد صنعت کهگیلویه بویراحمد می‌شود در واقع یک صنعتگر نیست بلکه یک جهادگر است چرا که در این استان نه اندیشه و نه زیرساخت برای توسعه صنعتی مهیا نیست در هر کجایی از این استان اقدامی شود در هر حوزه‌ای چه حوزه سدسازی چه حوزه صنعتی چه حوزه طرح‌های دیگر اولین معارضین مردمی هستند که از آن پروژه منفعت می‌برند به عنوان مثال می‌بینیم که در سدسازی مردمی که با تامین آب پایدار کشاورزی، خود از احداث سد منفعت می‌برند اولین معارضین و ایجاد کنندگان مانع در احداث سد می‌شوند.

دادستان مرکز استان با اشاره به این نکته که همه دستگاه‌ها مکلف هستند بی‌منت در خدمت صنعت باشند و شرایط را تسهیل کنند ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم ادارات و نهاد‌های ما هم با یک نگاهی به صنعت توجه می‌کنند که انگار باید به همه آن‌ها مالیات بدهند و بدانیم تا این نگاه عوض نشود استان در این حوزه پیشرفت نخواهد کرد.

ملک حسینی افزود: نگاه دستگاه قضایی این است که سنگ را جلوی پای واحد‌های تولیدی و صنعتی بردارد و در راستای توسعه به آن‌ها کمک کند. رئیس دستگاه قضایی کشور در سفر به برخی مناطق در راستای رفع برخی موانع تولید و اشتغال اقدامات میدانی حقوقی و قضایی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد فرصت زمانی در ایام هفته مختص به جلسات با صنعتگران و فعالان اقتصادی و یا بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و اقتصادی گفت: ما در دستگاه قضایی پیگیر اقدامات خلاف قانون مدیرانی هستیم که بی‌دلیل سنگ جلوی پای فعالان اقتصادی می‌گذارند. در زمینه تسهیلات بانکی هم ما به عنوان همکاری کمک و تلاش می‌کنیم.

ملک حسینی یکی از مشکلات اساسی در استان را مربوط به اهلیت سرمایه‌گذاران دانست و اظهار داشت: شاهدیم که در استان افرادی بدون هیچ گونه تخصص یا زمینه‌ای همه زندگی خود را پای ایجاد کارخانه‌ای می‌گذارند که توانایی راه‌اندازی یا ادامه فعالیت آن را ندارند در حالی که باید از همان ابتدا اهلیت یک سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار گیرد و اینگونه نباشد که هر کسی راه بیفتد و اقدام به راه‌اندازی یک طرح یا کارخانه کند و بهانه آن را هم کمک به تولید عنوان کند که بعداً هم خود گرفتار شود و هم منابع مالی را از بین ببرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به زنجیره تولید گفت: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات اساسی در حوزه صنعت و واحد‌های تولیدی عدم توجه به زنجیره تولید است که باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید می‌شود و در نهایت می‌بینیم که این واحد‌ها برای ادامه کار دچار مشکل می‌شوند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌های سرگردان کم نیست به گونه‌ای که شاهدیم در مرکز استان تعدد کافی شاپ‌ها حیرت انگیز است چرا که این گونه واحد‌ها در واقع شغل‌های کاذب محسوب می‌شوند ضمن اینکه همین دست واحد‌های کسب و کار هزینه‌های سنگینی را هم به خود اختصاص می‌دهند! جالب اینجاست که صاحب این گونه واحد‌ها افراد تحصیل کرده هستند! از این استان وارد یا خارج می‌شوید با انبوهی از قصابی، سوپرمارکت و برخی موارد دیگر مواجه می‌شوید که در هیچ کجای کشور با چنین مواردی مواجه نمی‌شوید.

ملک حسینی با اشاره به موفقیت‌های شرکت آریونت که یک شرکت دانش بنیان استان و صادر کننده تجهیزات تولیدی به خارج از کشور است، گفت: متاسفانه در استانی که چنین توانایی‌هایی دارد و از طرف دیگر با توجه به ظرفیت‌ها باید برنامه‌های توسعه‌ای آن بر اساس توسعه گردشگری استوار باشد مردم و مسئولین انتظار دارند که در همه شهر‌ها پتروشیمی که یک صنعت آلاینده است ایجاد شود.

دادستان مرکز استان در پایان با اشاره به گلایه‌ها و انتقادات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از بانک‌ها اظهار داشت: دستگاه قضایی همه تلاش خود را برای کمک به سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی انجام می‌دهد، اما باید یک واقعیت را هم بپذیریم آن اینکه بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم واقع می‌شوند چرا که در بیشتر مواقع برگشت سرمایه‌ای وجود ندارد و در این زمینه همیشه دچار مشکل و چالش هستند.

لازم به توضیح است در ابتدای این نشست احسان باقری مدیر کلنیک بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد این کلینیک پرداخت ضمن اینکه وی مهم‌ترین مشکلات حوزه صنعت و معدن استان را تشریح کرد. همچنین برخی سرمایه‌گذاران واحد‌های تولیدی و صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند که قرار شد در حوزه حقوقی هم دادستانی و هم کانون وکلای دادگستری استان به عنوان مشاوره حقوقی رایگان با این سرمایه‌گذاران همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار