رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 3 تن مرغ و گوشت منجمد خارج از شبکه توزيع به ارزش 5 ميليارد ريال در شهرستان آمل خبر داد
کد خبر: ۱۱۶۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 16 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/02/1403 تقدیم حضور می گردد.

-----------------------------------------------------------------------------------------

پيام تبريک سردار مفخمي بمناسبت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي
سردار مفخمي فرمانده انتظامي استان مازندران در پيامي 27 ارديبهشت ماه سالروز جهاني "روابط عمومي و ارتباطات" را تبريک گفت.
به گزارش خبرگزاري پليس، در متن اين پيام آمده است:
در دوران جديد که بواسطه پيشرفت تکنولوژي، ورود وسايل ارتباطي مدرن و پيشرفته و تبادل سريع اطلاعات در زندگي مردم، دنيا به عنوان دهکده اي کوچک و زمانه به عصر ارتباطات نام گرفته است، اطلاع رساني در همه عرصه ها پيشتاز بوده و اهميت و نقش روابط عمومي ها نيز به عنوان پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان بيش از پيش عيان شده است.
از جمله وظايف مهم مسئولان روابط عمومي سازمانها و خبرنگاران ، بيان شفاف حقايق و وقايع و اخبار درون و برون سازمان ها ،اطلاع رساني به موقع عملکرد سازمان ها و نهادها، انعکاس مشکلات و موانع موجود، تبيين و شناسايي دشواري هاي جامعه و انتقال مطالبات مردم به مسئولان است.
اين مهم با همت و جديت ارزشمند تلاشگران حوزه ارتباطات و اطلاع رساني و از طريق برقراري ارتباط خوب و موثر با سازمان هاي رسانه اي و خبرگزاري ها، روزنامه ها و حضور مفيد و اثرگذار در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي و ارتباطات مردمي محقق مي شود.
اينجانب به نوبه خود، اين روز را به فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومي سازمان ها و ادارات و خبرنگاران عزيز که در جهت تنوير افکار عمومي هوشيارانه ايفاي نقش مي نمايند،تبريک عرض کرده و از تلاش و کوشش آنها در جهت آگاهي بخشي و افزايش سطح دانش عمومي تقدير و تشکر مي کنم.
فرمانده انتظامي استان مازندران
سرتيپ دوم ستاد حسن مفخمي شهرستاني
-----------------------------------------------
ممنوعيت رانندگي با خودروهاي فاقد معاينه فني
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران با تاکيد بر خودداري از رانندگي با خودرهاي فاقد معاينه فني گفت: تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در معابر و گذرگاه ها ممنوع است .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ نصراله بيگلري در تشريح اين خبر با اشاره به الزام انجام معاينه فني خودروها، تصريح کرد: رانندگان بايستي با مراجعه به مراکز فني مجاز تعيين شده و پس از احراز شرايط لازم، نسبت به انجام معاينه فني خودروي خود اقدام و برگ يا برچسب معاينه دريافت کنند .
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران با بيان اين که رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد  ممنوع مي باشد، اظهار داشت: اين گواهي که مدت اعتبار آن و مشخصات وسيله نقليه در آن درج مي شود، بايد برسطح دروني قسمت بالاي سمت راست شيشه نصب شود به نحوي که براي کنترل مأموران راهنمايي ورانندگي  قابل رويت باشد.
سرهنگ بيگلري همچنين خاطرنشان کرد: در شهرهايي که امکانات معاينه و آزمايش فني وجود ندارد رانندگان وسايل نقليه براي معاينه فني وسيله نقليه خود و دريافت گواهي معاينه بايد به نزديک ترين محلي که امکانات لازم براي معاينه وجود دارد مراجعه کنند.
وي با بيان اين که خودروهاي نو تا چهار سال پس از توليد نياز به دريافت برچسب يا برگ معاينه فني ندارند، گفت: مراکز مجاز معاينه فني براي خودروهايي  که سالم و بدون نقص فني تشخيص داده شوند، برگ معاينه فني صادر مي کنند و چنانچه ضمن معاينه، وسيله نقليه اي معيوب يا ناقص تشخيص داده شود، راننده يا مالک تنها مي تواند وسيله نقليه را تا تاريخي که در برگ اجازه نامه صادر شده به وي تسليم مي شود، به تعميرگاه يا توقفگاه منتقل و پس از رفع نقص و عيب براي دريافت معاينه مراجعه کند.
 رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران بيان داشت: در مواردي که حرکت وسيله نقليه در راه هاي عمومي طبق نظر کارشناس راهنمايي و رانندگي يا پليس راه به علت معايب و نواقص فني، خطرناک تشخيص داده شود، ضمن اعمال قانون، پلاک آن اخذ و با نصب پلاک تعميري به تعميرگاه اعزام مي شود .
وي افزود پس از رفع عيب و نقص فني لازم است مالک يا نماينده قانوني وي براي پس گرفتن پلاک به راهنمايي و رانندگي محل مراجعه کند.
 سرهنگ بيگلري در ادامه، گفت: از موارد مهم در اخذ معاينه فني سالم بودن ترمز پايي است که بايستي سرعت وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده و در هر شيبي که باشد کاهش داده و آن را به طور سريع و مؤثر و باايمني متوقف سازد.
بيگلري با اشره به اين که ترمز دستي نيز بايد وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده در شيب 16 درصد سربالايي يا سرازيري در حال توقف نگه دارد ، اضافه کرد: ماموران  پليس راهور در برخورد با رانندگان پرخطر که جان خود و بقيه شهروندان را  در خطر مي اندازند هرگز اغماض نکرده  و برابر مقررات با آنان برخورد خواهند کرد.
-----------------------------------------------
کشف 3 تن مرغ و گوشت خارج از شبکه توزيع در آمل
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 3 تن مرغ و گوشت منجمد خارج از شبکه توزيع به ارزش 5 ميليارد ريال در شهرستان آمل خبر داد .
سرهنگ  " محمد محمد پور " درگفت وگوي اختصاصي  با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در اجراي طرح هاي مقابله با مفاسد اقتصادي، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي از نگهداري و عرضه مرغ منجمد خارج از شبکه توزيع در يکي از سردخانه هاي شهرستان آمل با خبر شدند .
وي افزود: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با همکاري رابطان پليس امنيت اقتصادي شهرستان آمل وکارشناسان جهاد کشاورزي پس از هماهنگي هاي قضائي در بازرسي از محل مورد نظر3 تن مرغ و گوشت منجمد خارج از شبکه توزيع کشف کردند .
وي ارزش کالاي کشف شده در اين عمليات را بالغ بر 5 ميليارد ريال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تشکيل پرونده و معرفي متصدي اين واحد برابر حکم صادره از سوي دادستان شهرستان آمل، محل مورد نظر پلمب شد.
سرهنگ محمد پور در خاتمه ضمن قدرداني ازشهروندان در همکاري با پليس از آنان خواست: هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا و يا احتکار و جرائم اقتصادي را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش کنند.
-----------------------------------------------
دستگيري يک زوج به جرم کلاهبرداري ميلياردي با رسيد ساز جعلي
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري يک زوج به جرم کلاهبرداري و خريد طلا و جواهر با استفاده از رسيد ساز جعلي و کشف کلاهبرداري يک ميلياردي خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ "محمودحسين زاده" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت يکي از طلا فروشان محمودآباد مبني بر وقوع کلاهبرداري 100ميليون ريالي توسط يک زوج جوان بااستفاده از رسيد جعلي بانکي ، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس فتا با انجام تحقيقات فني و بررسي هاي همه جانبه  متهمان را شناسايي و پس از هماهنگي هاي قضائي آنها را در عملياتي ضربتي دستگير کردند .
وي با بيان اينکه متهمان مسافر و از افراد غير بومي استان هستند، افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده که متهمان از 4 شهروند طلافروش ديگر مبلغ يک ميليارد ريال با شيوه رسيد ساز جعلي کلاهبرداري کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد افزود: پس از تماس با هر 4 مالباخته و شناسايي متهمان توسط آنان، در اين رابطه پرونده تشکيل و به مرجع قضايي ارسال شد.
سرهنگ حسين زاده ضمن بيان اينکه متهمان با دستور قاضي پرونده تحويل زندان شدند،از کسبه وبازاريان خواست: در خريد وفروش و پرداخت وجه از سوي مشتريان مراقب اين دست کلاهبرداري ها باشند  تا مورد سوء استفاده و سرقت قرار نگيرند .
-----------------------------------------------
پايان کار سارق حرفه اي سيم برق هوايي در مياندورود
سارق سابقه دار حرفه ايي در میاندورود دستگیر شد و در تحقيقات پليسي به 20 فقره سرقت سيم و کابل هاي برق اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاري پليس "سرهنگ مجتبي راست خديو" در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاري پليس، اظهار داشت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت سيم و کابل هاي برق ، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.
وي افزود:ماموران با بررسي هاي ميداني و اشراف اطلاعاتي مخفيگاه يک سارق حرفه اي را شناسايي و با انجام هماهنگي قضايي در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه وي را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان مياندورود تصريح کرد: متهم که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمي بود، در تحقيقات پليسي به 20 فقره سرقت سيم و کابل هاي برق اعتراف کرد.
سرهنگ راست خديو در پايان گفت: ماموران اين سارق سابقه دار حرفه اي را پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.
-----------------------------------------------
سارق حرفه اي مغازه در نکا دستگير شد
جانشين انتظامي نکا از دستگيري سارق حرفه اي مغازه و کشف 6 فقره سرقت توسط ماموران پليس آگاهي اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ "يد الله طاهري" در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان نکا، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
جانشين انتظامي شهرستان نکا تصريح کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با انجام  اقدامات اطلاعاتي و بررسي صحنه هاي وقوع جرم ،يک سارق را شناسايي و  با هماهنگي قضايي در عملياتي غافلگيرانه وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.
سرهنگ طاهري با اشاره به کشف مقادير قابل توجهي اموال سرقتي از مخفيگاه متهم، خاطر نشان کرد: اين سارق حرفه اي و سابقه دار در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده  به ارتکاب 6 فقره سرقت مغازه  اعتراف کرد.
وي در خاتمه با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، از شهروندان خواست: اطلاعات خود از فعاليت سارقان و افراد مالخر را از طريق سامانه 110 به پليس گزارش کنند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار