کد خبر: ۱۱۶۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ 17 May 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، همزمان با سفر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان مازندران، نشست معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه مازندران با جمعی از نخبگان دانشگاهی استان امروز، پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، در سالن همایش سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در این نشست با اشاره به تخصیص مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش عالی استان در سفر اول هیات دولت به استان گفت: در سفر دوم علی‌رغم تاکید بر عدم تخصیص اعتبار و لزوم پیگیری عملکرد تخصیص قبلی، با پیگیری‌های انجام‌شده، مبلغ ۳۰۸ میلیارد تومان دیگر به حوزه آموزش عالی در استان اختصاص یافت.

وی با تاکید بر لزوم هزینه اعتبارات در محل تعیین‌شده، افزود: دانشگاه‎ها باید در زمینه نوع هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه‌های مختلف پاسخگو بوده و معاونت‌های مربوطه نیز پیگیر مطالبات مربوط به حوزه خود باشند.

خطیبی با ارایه گزارشی از روند ساخت خوابگاه متاهلی در سال‌های پس از انقلاب در دانشگاه‌ها، از ساخت بیش از ۵۰۰ خوابگاه متاهلی در طول دو سال گذشته در کشور خبرداد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی احداث بیش از ۳۲۰۰ خوابگاه برای دانشجویان متاهل تا پایان سال ۱۴۰۴ در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که باید با همت همه دانشگاه‎ها و حمایت مسوولان مختلف به سرانجام برسد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انجام برخی از امور در راستای مطالبات رفاهی کارکنان منوط به دریافت مجوز قانونی از شورای حقوق و دستمزد است، بیان کرد: اقدامات وزارت علوم در خصوص اخذ مجوزها، حمایت همه‌جانبه مسوولان مختلف به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس در این مسیر میسر شود.

وی در پایان، گزارشی از تخصیص اعتبار در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی ارایه و اظهار امیدواری کرد که با همت همه اقشار دانشگاهی، شاهد توسعه روزافزون آموزش عالی و اعتلای ایران اسلامی باشیم.

در ادامه حشمت‌الله علی‌نژاد، رییس دانشگاه مازندران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهت‌دهی علم و عالمان در استفاده صحیح از علوم، گفت: استفاده ناصحیح از علم را برای جامعه بشری خطرناک است، اگر علوم مختلف در اختیار عالمان باایمان و متعهد قرار بگیرد، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در جهان نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار