فرمانده انتظامی قم خبر داد:
فرمانده انتظامی قم، به آسیب های فضای مجازی و ضرورت تشکیل تیمی عملیاتی در استان، برای استخراج دائمی اطلاعات در این فضا اشاره و بر لزوم هوشیاری و مراقبت پلیس و دستگاه قضائی استان در کنترل آن، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 27 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی در سومین جلسه مشترک پلیس و دستگاه قضائی استان قم با یادآوری خطرات و تهدیدات حرکت مهره های فضای سایبری توسط غرب افزود: ارتقاء تعاملات پلیس و دستگاه قضائی استعمار را در پیشبرد اهدافش از طریق فضای سایبری مأیوس می کند. 

وی ادامه داد: اینترنت و فضای سایبر هم فرصت و هم تهدید است، راه مقابله با تهدیدات در مرحله اول، هوشیاری خانواده ها و در مرحله دوم، باورپذیری مردم نسبت به بعد تهدیدی فضای مجازی است. 

فرمانده انتظامی قم در ادامه با بیان اینکه رشد قارچ گونه جرایم و تهدیدات در فضای مجازی زمانی رخ می دهد که ما هم در وسعت و هم در عمق حساسیت نشان ندهیم، آگاه سازی عمومی، استمرار رصد این فضا و دستگیری مجرمان سایبری را به عنوان راه های پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی برشمرد. 

وی خاطرنشان کرد: جایگاه قم و شرایط آن از جهت امنیت و همچنین ظرفیت های این استان و مطامع دشمنان، کار مسئولان قم را سخت تر می کند. 

وی ادامه داد: خدمت در قم غفلت ناپذیر است و باید مسئولان امنیتی همواره هوشیار باشند، البته مسئولان در این استان با یکدیگر هماهنگ هستند و این هم دستاوردی چشم گیر و قابل دفاع است. 

دادستان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه اولویت اول جرایم استان در حوزه فضای مجازی، مربوط به مسائل اقتصادی است، گفت: ما به هیچ عنوان در مسائل مربوط به فضای مجازی و تهدیداتی که متوجه خانواده ها است، بی تفاوت نیستیم و دائماً آن را رصد می کنیم. 

مصطفی برزگر گنجی افزود: در قوانین کشور، نقصی نداریم و مردم همواره باید خود مجری قانون باشند، ما با رصد و کنترل فضای مجازی، با جرایم در این حوزه به شدت برخورد می کنیم. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای واقعی جامعه است و تنها نام آن مجازی است، افزود: جامعه به سمتی پیش می رود که بسیاری از اجناسی که مردم با آن سر و کار دارند از طریق فضای مجازی خرید و فروش و معامله می شود. 

گنجی در ادامه با تقدیر از حساسیت پلیس فتای استان قم در جهت شناسایی، کشف و گزارش جرایم فضای مجازی، گفت: باید در سالم سازی این فضا، سایر پلیس های تخصصی به پلیس فتا کمک کنند و حتی در این زمینه اتحادیه ها نیز باید فعال تر، شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار