استاندار فارس:با پیگیری و جدیت می توانیم از حقوق مردم فارس در زمینه جذب اعتبارات عمرانی دفاع کنیم
کد خبر: ۱۲۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 14 November 2015
تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور:محمدعلی افشانی در جلسه پیگیری طرح های ملی استان برای بودجه سال 1395، اظهار داشت: با پیگیری و جدیت می توانیم از حقوق مردم فارس در زمینه جذب اعتبارات عمرانی دفاع کنیم و این امر مستلزم تلاش مدیران استان در حوزه های تخصصی خودشان است.

وی با بیان این که مدیریت ارشد استان فارس از دو ماه گذشته به بررسی اعتبارات ملی و نسبت اعتبارات استانی به کل کشور پرداخته است، گفت: بر مبنای تلاش صورت گرفته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جدولی از نسبت سهم فارس از اعتبارات ملی در طول سال های گذشته تهیه شده است که بر اساس آن تلاش کرده ایم با رایزنی و پیگیری های جدی، وضعیت اعتبارات استان را در سال های آینده بهبود دهیم.

استاندار فارس تاکید کرد: در جلسه با مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تلاش کردیم اعتبارات استان بر اساس شاخص هایی همچون جمعیت و مساحت، نسبت به کل کشور متعادل شود.


افشانی همچنین به پیگیری پروژه های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی وضعیت راه های مواصلاتی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و دکتر آخوندی دستورات بسیار مناسبی به منظور تسریع در اجرا و تکمیل طرح های راه سازی استان صادر کردند.

وی با اعلام این که بر اساس دستور مساعد وزیر راه و شهرسازی، آزادراه شیراز-اصفهان و آزاد راه شیراز-اهواز در فاصله زمانی قابل قبولی به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: به منظور تقویت مرکزیت استان فارس در جنوب کشور نیازمند توسعه راه های مواصلاتی این استان با استان های همجوار به منظور تقویت مراودات هستیم.

استاندار فارس همچنین از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در ساخت بزرگ راه شیراز-جهرم-لار و بندرعباس و همچنین بزرگ راه شیراز-فسا-داراب و بندرعباس خبر داد و اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه آب و فاضلاب در چند نقطه استان مورد پذیرش وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

افشانی همچنین از اختصاص اعتبار جدید به پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز خبر داد و ادامه داد: به منظور تکمیل بیمارستان های استان فارس نیز اعتبارات قابل توجهی اختصاص یافته است که کمک قابل مناسبی برای توسعه این بخش در فارس خواهد بود.

وی همچنین به بیان گزارشی از دیدارهای خود با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و پیگیری جذب اعتبارات ملی به منظور تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی استان فارس پرداخت.

گفتنی است در این جلسه مدیران استان فارس به بیان گزارشی از عملکرد خود در زمینه جذب بودجه های ملی به منظور ساخت پروژه های عمرانی استان پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار