مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: 35 درصد مجموع مطالبات سیستم بانکی این استان مربوط به بانک کشاورزی است.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 15 November 2015
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: 35 درصد مجموع مطالبات سیستم بانکی این استان مربوط به بانک کشاورزی است.
هوشنگ حیدر نژادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 9 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات این بانک است که یک هزار و 300 میلیارد ریال آن مربوط به سررسید تسهیلات سال جاری است.
وی ادامه داد: انباشتگی مطالبات بانک کشاورزی استان به علت بروز خشکسالی سال های گذشته بوده و حدود 90 درصد این مطالبات مربوط به واحدهای مرغداری گوشتی، پرواربندی گوساله و شرکت های فرآوری بذر است.
حیدر نژادی تاکید کرد: بدلیل خشکسالی و محدودیت های کشاورزی و دامی، بانک کشاورزی بر اساس دستورالعمل دولت و بانک و حتی فراتر از آن حمایت های همه جانبه ای را از واحدهای تولیدی این بخش انجام داده که یکی از مهمترین دلایل افزایش مانده تسهیلات و مطالبات بانک است.
** بانک کشاورزی بازوی اقتصادی دولت برای تامین مالی بخش کشاورزی است
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: بانک کشاورزی بازوی اقتصادی دولت برای تامین منابع مالی بخش کشاورزی و متفاوت از سیستم رایج بانکداری است زیرا جنبه های اجتماعی نسبت به جنبه های اقتصادی فعالیت های بانک پررنگ تر است.
حیدر نژادی افزود: این بانک به اقشاری از مردم خدمات ارائه می دهد که در تامین غذای مردم نقش دارند و حاصل تلاش آنها وارد سفره های مردم می شود بنابراین تمامی مردم جامعه از فعالیت های بانک کشاورزی به نحوی منتفع ی شوند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه این بانک در توسعه، کارآفرینی، اشتغال و تولید نقش دارد اما 10 درصد فعالیت های بانک خارج از بحث کشاورزی است و در سبد خدمات بانک، امکان بهره مندی سایر فعالان از جمله اصناف، پزشکان، دانشگاهیان، وکلا، بازریان و خبرنگاران نیز فراهم شده است.
وی اضافه کرد: این خدمات نیز به منظور تامین منابع مالی برای کمک به بخش کشاورزی است بنابراین می توان گفت 100 درصد فعالیت های این بانک مربوط به بخش کشاورزی، باغبانی، کانال های آبرسانی، واحدهای مرغداری و پرواربندی، تسطیح اراضی و صادرات گوشت سفید و قرمز به کشور عراق است.
** 75 میلیارد ریال اعتبارهای صندوق توسعه ملی به بانک ابلاغ شده است
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: در سال جاری بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی به این بانک ابلاغ شده که تاکنون 40 درصد این مبلغ جلب و جذب شده و به مرحله پرداخت رسیده است.
حیدرنژادی افزود: مشکلی در زمینه پرداخت مابقی اعتبارها وجود ندارد اما طولانی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات بدلیل بدهی قبلی متقاضیان و نبود ضامن و مستندات از موانع عدم تحقق 100 درصدی این اعتبارهاست.
وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی 10 درصد است و تلاش می شود تا پایان آذرماه تمامی این اعتبار به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.
حیدر نژادی تاکید کرد: تمهید لازم اندیشیده شده است و اجازه نمی دهیم ریالی از این میزان تسهیلات ارزان قیمت به مرکز بازگشت داده شود.
** ایلام بعنوان پایلوت طرح تامین مالی اعتبارات خرد زنان روستایی انتخاب شده است
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: این استان به همراه استان های آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان بعنوان پایلوت طرح تامین مالی اعتبارات خرد زنان روستایی انتخاب شده است.
حیدرنژادی افزود: این طرح توسط موسسه بین المللی تاک و با حمایت مالی بانک کشاورزی اجرا می شود و به منظور راه اندازی کسب و کار کوچک برای زنان روستایی، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار انها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه تا کنون به 131 گروه خودیار زنان روستایی استان 110 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: این گروه ها 25 نفر عضو دارند و به هر عضو 15 میلیون ریال تسهیلات داده می شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه پراکندگی شعب بانک کشاورزی در مناطق مختلف استان بسیار مناسب است و بدلیل کمک به بهبود وضعیت زندگی روستاییان، شعب این بانک با وجود نداشتن صرفه اقتصادی در محروم ترین مناطق استان نیز دایر است.
وی از مسئولان استان خواست نسبت به تمرکز و انتقال حساب بعضی از سازمان ها همچون دهیاری ها به این شعب به منظور تقویت منابع بانک و بکارگیری در داخل روستاها اقدام کنند.
** اجرای قانون استمهال وام های کشاورزی تا پایان سال جاری مهلت دارد
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه اجرای قانون استمهال وام های کشاورزی (بند دال تبصره قانون) تنها تا پایان سال جاری مهلت دارد، گفت: بدهکاران بخش کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت قانونی این دستورالعمل به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.
حیدر نژادی افزود: بازپرداخت اصل و سود تسهیلات تمامی افراد در بخش های مختلف دام، زراعت، سرمایه در گردش، مکانیزاسیون و دیگر بخش ها، که در مهلت قانونی مراجعه کنند تا سه سال استمهال می شود.
وی ادامه داد: تمامی شعب بانک کشاورزی استان به منظور تسریع در اجرای این دستورالعمل از ساعت 4 تا 6 عصر نیز فعال هستند.
حیدرنژادی اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات در سال جاری صنایع تکمیلی، باغبانی، زراعت و مکانیزاسیون است و بخش دام و طیور بدلیل اشباع بودن ظرفیت استان، پرداخت تسهیلات در اولویت نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار