مطبوعات استان قم، شنبه 30 آبان ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم برگزار شد، بررسی 2 طرح استراتژیک آبی در قم، خدمت ویژه پارکینگ زائر به نمازگزاران جمعه، در هیچ شرایطی به کیفیت پروژه ها خدشه وارد شود، مهاجرپذیر، اعتیاد را در قم نمایان تر کرده است، داشته های هنری حوزه ارائه و معرفی شود و رشد 15 درصدی صادرات قم پرداخته اند.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 21 November 2015
روزنامه همشهری

این روزنامه به نقل از کارشناس دام و طیور و مبتکر طرح حمایت از پژوهش‌های تقاضامحور در حوزه کشاورزی نوشت: طرح پایلوت حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی پژوهش‌محور در راستای نیازسنجی، آسیب شناسی و اجرای طرح‌های حوزه کشاورزی استان قم برای نخستین بار در کشور شروع به کار کرد.

سعید کریمی اظهار داشت: این طرح با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری دانشگاه سمنان و مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان قم انجام می‌شود.

نگاهی به ۱۰ چهره تاثیرگذار ورزش بانوان قم، سایه آسیب‌های اجتماعی برسر حاشیه‌نشین‌ها، میزبانی مسابقات کشوری؛ برنامه جدید ورزش قم، تجلیل از 16 صادرکننده نمونه استان، یادواره شهدای دفاع مقدس در قم، ماندگاری هنر در پیوند با حکمت است، محورهای توسعه اقتصادی قم اعلام شد، نظارت کافی بر بازار وجود ندارد از دیگر عناوین این روزنامه است.

روزنامه ایمان

این روزنامه به نقل از معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نوشت: شاید به صورت مطلق نشود مشکل اعتیاد را به سرعت ریشه کن کرد، اما می توانیم با آموزش نیروها و ارتقاء فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر و خطرناک بودن آن را در جامعه نهادینه کنیم.

احد جمالی در مراسم افتتاح کارگاه پیشگیری از اعتیاد، با اشاره به اینکه ایران جدی ترین کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر است، افزود: به دلیل پایین بودن سطح فرهنگی در بین اقشاری از مردم و در قم با توجه به مهاجرپذیری بیش از حد استان، این قضیه بیشتر نمایان شده است و در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد که بحث آموزش یکی از جریان های پایه ای و اساسی این کار است.

امکان تحصیل فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در قم، به هیچ عنوان نباید به کیفیت پروژه ها خدشه ای وارد شود، یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم برگزار شد، اولین همایش ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه آزاد قم برگزار می شود، خدمت ویژه پارکینگ زائر به نمازگزاران جمعه، آماده باش 1500 پرسنل شهرداری در طرح زمستانی، در دیدار دکتر لاریجانی با استاندار و شهردار قم صورت گرفت؛ اتخاذ تصمیمات برای توسعه استان قم، تفاهم نامه همکاری بین فنی و حرفه ای و شرکت گاز قم از دیگر عناوین این روزنامه است.

روزنامه شاخه سبز

در این روزنامه به نقل از رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: برای منوریل هزینه زیادی شده، اما برای تعیین میزان استقبال مردم از آن باید بهره برداری آزمایشی مورد توجه قرار گیرد.

علی لاریجانی با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت متروی قم به صورت جدی، خاطرنشان کرد: متروی پردیسان نیاز به مطالعه و اجرای مراحل ساخت و ساز دارد و باید در خصوص خطوط متروی قم مطالعه دقیقی انجام شود.

همچنین این روزنامه به خبرهای دیگری از جمله مشارکت و همکاری شهرداری قم در محوطه سازی مصلی، داشته های هنری حوزه ارائه و معرفی شود، رفع مشکلات صادرات استان نیازمند کفش آهنی است، رشد 15 درصدی صادرات قم، در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد، بهره مندی از ظرفیت های غنی دینی قم برای شناخت و معرفی کامل دین اسلام و لاریجانی با اعضای اتحادیه تعاونی تاکسی داران قم دیدار کرد، پرداخته است.

روزنامه 19 دی

این روزنامه به برگزاری دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم پرداخته و نوشته است: دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم، با حضور مراجع عظام تقلید، آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی و همچنین آیت الله حسینی بوشهری مدیری حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

آیت الله نوری همدانی در اولین شب از دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه گفت: علامه شخصیتی اصولی، اخلاقی، تفسیری، تاریخی، روایی و رجالی و فقهی بودند و همه عناصر علمی، اخلاقی و عرفانی را در خود داشتند.

این نشریه در خبر دیگری در صفحه ورزشی خود با عنوان دوئل یحیی و دایی در قم برنده نداشت، آورده است: در هفته دوازدهم لیگ برتر دیدار شاگردان دایی و گل محمدی گلی در برنداشت.
از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به، امیدواریم تعداد دروس تفسیر در حوزه علمیه به هزار درس برسد، ترویج تفسیر قرآن توسط دارالقرآن علامه طباطبایی، مراسم بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی برگزار شد، افزایش 12 درصدی طلاق در قم، کتابخانه مرکزی قم تا پایان دولت یازدهم افتتاح می شود، برخی مدیران به نقش روابط عمومی ها توجه ندارند و نبود کتابخانه مرکزی معضل بزرگی برای قم است می توان اشاره کرد.

صعود تیم بسکتبال بانوان نادرشیمی قم به دسته اول، پیروزی مقتدرانه تکواندکاران یاسین پیشرو قم، کسب دو مدال طلا کاراته کاهای قم از مسابقات بین المللی اروپا و قهرمان ملی پوش تکواندو قم به یاسین پیشرو پیوست از دیگر عنوان های این روزنامه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار