شهرداری منطقه دو کلانشهر تبریز در یک حرکت ابتکاری با کاشت بزرگترین جزیره گل در میدان افلاک نما، اولینی دیگر رقم زد.
کد خبر: ۱۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸ 13 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو تبریز، دکتر عباس عادلی شهیر شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: از سوی تلاشگران خستگی ناپذیر فضای سبز این شهرداری، در یک طرح ابتکاری و به منظور ایجاد چشم اندازی زیبا و منحصر بفرد در سطح کلانشهر تبریز؛ اولین و بزرگترین جزیره گلکاری با ترکیبی از گل های شب بو و بنفشه در انواع رنگ ها در میدان افلاک نما بعنوان یکی از پرترددترین مسیرهای سطح حوزه این منطقه در حال کاشت می باشد.

شهردار منطقه دو تبریز در ادامه افزود: در همین راستا این منطقه به منظور استفاده بهینه شهروندان از فضاهای سبز شهری در اقدامی مشابه همچنین در میدان بزرگ ائل گلی بعنوان اصلی ترین ورودی کلانشهر تبریز از سوی اتوبان شهید کسائی، در حال اجرای عملیات کاشت بهاره فرش گل در ابعاد 800 متر مربع می باشد که برای زیبائی هرچه بشتر این فضا از ترکیب گل های بنفشه و شب بو در انواع رنگ های مختلف استفاده می شود.

دکتر عباس عادلی شهیر در ادامه اظهار امیدواری کرد کاشت بهاره گل و گیاه افزون بر زیبائی هرچه بیشتر کلانشهر تبریز و استقبال بهینه از مسافرین نوروزی در ایجاد مناظر چشمگیر، تلطیف روحیه شهروندان و احداث شهری سرسبز و پر از گل و گیاه، زیبا و عاری از آلودگی، بتواند موثر واقع شود.

همچنین شهرداری منطقه دو کلانشهر تبریز در آستانه سال جدید و به منظور استقبال از بهار طبیعت؛ عملیات کاشت بهاره گل و گیاه را به طور مستمر در حال اجرا دارد.

به منظور جلوه بخشیدن به مناظر شهری خصوصا میادین و رفوز وسط معابر، عملیات کاشت بهاره گل و گیاه با استفاده از 8000 بوته گل بنفشه و 2700 بوته شب بو در میادین ائل گلی، افلاک نما، بلوار 29 بهمن، جاده باسمنج و... با هدف استقبال در خور شان میهمانان نوروزی کلانشهر تبریز و تلطیف روحیه شهروندان از سوی فضای سبز این منطقه همچنان در حال اجراست.

ادامه عملیات کاشت استقبال از بهار از سوی شهرداری منطقه دو تبریز با نهال کاری در بلوار 29 بهمن بعنوان اصلی ترین ورودی این کهن شهر با استفاده از نهال های چنار، به انجام رسیده و در همین راستا این منطقه 2100 نهال میوه ده اعم از نهال گوجه سبز و سیب قرمز، هلو و گیلاس و... و 1500 نهال غیرمثمر همچون اقاقیای نرک و چتری، زبان گنجشک و کبوده و... را بطور رایگان در بین شهروندان، توزیع کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :