مدیر‌عامل شرکت مخابرات مازندران گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مخابرات استان وجود تلفن‌ها و حجم زیاد مشترکان خوش‌نشین از سایر استان‌های کشور در این استان است که سبب شده تا ما از درآمد کافی برخوردار نباشیم.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 28 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید‌جواد موسوی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره مخابرات شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با گرامی‌داشت هفته بسیج و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: پرسنل اداره مخابرات شهرستان‌های نوشهر و چالوس در سال‌هایی که توسعه سنگین مخابرات رقم می‌خورد توانستند با وفاق و هم‌دلی بر تارک مخابرات استان بدرخشند و موفقیت‌هایی را نصیب شرکت کنند.

وی با اشاره به مشکلات اساسی مانند توسعه‌های سنگین و حجم گران عملیاتی که در مخابرات مازندران وجود داشته و دارد، خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مخابرات استان مازندران وجود تلفن‌ها و حجم زیاد مشترکان خوش‌نشین از سایر استان‌های کشور در این استان است که سبب شده تا ما از درآمد کافی برخوردار نباشیم.

*فقدان کارکرد 500 هزار شماره در هرسیکل

مدیر‌عامل شرکت مخابرات مازندران با اعلام اینکه حدود 500 هزار شماره در هر سیکل در مخابرات مازندران فاقد کارکرد است، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا بخش عمده‌ای از درآمد مخابرات ابتر بماند و نتوانیم درآمد لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای حاصله کفاف هزینه‌های شرکت را نمی دهد، تصریح کرد: در این راستا ضرورت دارد تا تلفن‌های فاقد کارکرد فعال شود و در صورت خرابی نیز اصلاح گردد تا منتج به درآمدزایی هم برای مخابرات مازندران و هم کشور شود.

موسوی از بازنشستگی 396 نفر از پرسنل شرکت مخابرات استان مازندران در سال‌جاری خبر داد و افزود: از 396 پرسنلی که با طرح تشویقی بازنشسته شدند تعداد 244 پرسنل رسمی نیز به‌دلیل سختی کار به درجه بازنشستگی نائل شدند.

وی تصریح کرد: در راستای بازنشستگی حاصل از طرح تشویقی مبلغ 70 میلیارد تومان حجم ریالی از شرکت خارج شد که تاکنون 34 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

*عدم توقف توسعه شرکت مخابرات


این مسئول تامین نقدینگی شرکت را در گرو عملکرد مناسب همراه با آگاهی‌ سازمانی پرسنل شرکت مخابرات استان عنوان کرد و افزود: حجم ریالی خارج شده از شرکت به‌تنهایی می‌تواند حقوق چند ساله تمام پرسنل مخابرات را تامین کند و از دست دادن این سرمایه می تواند بخش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری‌ها، صنعت کیفیت ارتباطی و ... را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین باید در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشید تا بتوانیم از این پیچ سخت به‌سلامت عبور کینم.

وی عدم توقف توسعه شرکت را از دیگر عملکردهای شرکت مخابرات استان در سال‌جاری خواند و افزود: آنچه که امروز به‌عنوان سرمایه و بستر دیتای مخابرات محسوب می‌شود ارتقای پهنای باند مخابرات استان است که در این مورد هفت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شبکه تجمیع، توپولوژیِ مخابرات و طرح برگردان کابل‌های مخابراتی هزینه شد.

موسوی از اجرای فاز نخست طرح برگردان کابل‌های مخابراتی استان در قائمشهر خبر داد و افزود: تا پایان آذر‌ماه امسال تمام استان روی شبکه جدید برگردان شده و از کیفیت سرویس‌دهی بالایی برخوردار می‌شود و پارازیت‌ها و برگشت‌های موجود از بین می‌رود.

*اجرای بازنگری در سوئیچ مخابرات

وی از بازنگری در سوئیچ مخابرات مازندران خبر داد و گفت: از 900 مرکز مخابرات موجود در استان 20 سوئیچ داریم که پنج عدد از آن عملا از شبکه خارج است و شرکت‌ها آنها را ساپورت نمی‌کند.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات مازندران تغییر سوئیچ‌ها را از دستور‌العمل‌های شرکت مخابرات این استان دانست و افزود: برای این تغییرات نیاز به هزینه‌ای هنگفتی است که بخشی از آن در سال‌جاری انجام شد و بقیه نیز به بدنه سازمان و سرمایه اصلی آن که همان نیروی انسانی است بستگی دارد.

وی با اشاره به شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری خاطر‌نشان کرد: این وفاق و هم‌دلی باید در لایه‌های جامعه و لایه‌های ارکان نظام و در بدنه سازمان مخابرات احساس شود تا از برآیند نیروها جهت خدمت‌رسانی و پیشرفت شرکت استفاده شود.

موسوی ارزش دفتری شرکت مخابرات مازندران را 400 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمام املاک، کابل‌های زیرزمینی و سوئیچ‌ها به جز 3 هزار و 500 نیروی انسانی با ارزش 4 هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های شرکت مخابرات مازندران است.

در این مراسم سید‌محسن نقیبی به‌عنوان مدیر جدید اداره مخابرات شهرستان‌های نوشهر و چالوس منصوب شد و از خدمات حکمت شریفی تجلیل شد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار