معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: اولویت اصلی ما در برنامه‌های آخر صفر در حرم مطهر رضوی، ارائه الگوی عینی از شخصیت پیامبر(ص)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) است.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 29 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال حسيني در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت اربعین گفت: اربعین یک جریان روشنگرانه است و بشر همیشه به خاطر جهل و نادانی خسارتهای بزرگی را متحمل شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی افزود: امروز داعش یکی از بزرگترین نمادهای ظلمت و گمراهی است و با نام اسلام و قرآن فجیع‌ترین جنایتها را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اجتماع عظیم مردم در اربعین حسینی بزرگترین هدفی را که می‌توان دنبال کرد تلاش در جهت «تبیین معارف نبوی و رضوی» است.

وی با اشاره به برنامه 120 جلسه سخنرانی در رواق امام خمینی(ره) افزود: از روز اربعین تا شب شهادت امام رضا(ع) 120 جلسه سخنرانی با حضور اساتید برجسته‌ای همچون آيت الله سيد احمد علم الهدي، آيت الله سعیدی و حجج اسلام ناصر رفیعی، سیدحسین مومنی، مهدی ماندگاری و ... در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 50 جلسه سخنرانی معارفی و 35 جلسه سخنرانی بیان احکام در رواق های مبارکه دارالاجابه و دارالحکمه ویژه خواهران برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ویژه برنامه شب اربعین حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کافی آغاز خواهد شد و قرائت زیارت عاشورا و عزاداری ذاکرین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از دیگر برنامه‌های آن شب خواهد بود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی افزود: روز اربعین نیز برنامه‌ها بعد از نماز صبح آغاز شده و تا شب ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله علم‌الهدی قبل از نماز ظهر روز اربعین در حرم مطهر رضوی به سخنرانی خواهد پرداخت.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان كرد: روز ارتحال پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیز برنامه‌ها از نماز صبح آغازو با قرائت زيارت نبي مكرم اسلام(ص) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوي ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: سخنرانان شب و روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آيت الله سعيدي، آيت الله علم الهدي، حجج اسلام نظري منفرد، دکتر رفیعی و اسلامي فر و ماندگاري خواهند بود.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي ادامه داد: برنامه‌ خطبه‌خواني شب شهادت امام رضا عليه‌السلام نيز جمعه 20 آذر در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب از ساعت 18 با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد، نوحه‌خوانی و شمع‌گردانی محمد موحدي نيا و مرثيه سرايي علي ملائكه برگزار خواهد شد.

وی گفت: ویژه برنامه روز شهادت امام رضا(ع) بعد از نماز صبح به صورت یکسره آغاز خواهد شد و شام غریبان علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) مانند سالهای گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حركت كاروان خدام از سازمان مركزي آستان قدس رضوي آغاز می‌شود و در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر به مرثيه سرايي و عزاداري خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام حسینی یکی از مهمترین برنامه‌های حرم مطهر رضوی را برگزاری محل انس با قرآن دانست و گفت: این مراسم در شب شهادت امام رضا(ع) مصادف با 21 آذر در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم با موضوعات «شرح زيارت اربعين»، «تدبر در سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص)» و «گذري بر سیره امام رضا(ع)» قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالقرآن الكريم در روزهای 10 ، 18 و21 آذر ماه برپا خواهد شد.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي با اشاره به اجتماع عظیم رضویون گفت: در روزهای 28 و 30 صفر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، در صحن جامع رضوي ميزبان اجتماع عظيم عزاداران رضوي خواهیم بود كه مراسم ويژه‌اي با حضور مداحان و ذاكران مطرح همچون میثم مطیعی و حاج احمد واعظ برپا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار