استاندار فارس با اشاره به رتبه مصارف خجالت آور بانک های استان فارس خواستار توجه و همکاری بیشتر بانک ها شد.عملکرد بد بانک های فارس صدای واحدهای تولیدی استان فارس و حتی سازمان میراث فرهنگی استان را هم در آورده است.
کد خبر: ۱۵۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 28 December 2015
استاندار فارس با اشاره به رتبه مصارف خجالت آور بانک های استان فارس خواستار توجه و همکاری بیشتر بانک ها شد.

به گزارش تابناک فارس: مصارف بانک شامل تسهیلات،سرمایه گزاریها و مشارکت ها می شود و بانک های استان فارس در این زمینه رتبه رقت انگیز 29 را در کشور دارند.

محمدعلی افشانی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در سخنانی اظهار داشت: رتبه 29 مصارف بانک‌ها در استانی بااین‌ همه ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، توهین‌آمیز است و قابل‌قبول نیست و باید جز پنج استان نخست کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه گردشگری  و جاذبه‌های طبعی زمینه سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی را دارد، افزود: اگر منابع به‌موقع جذب نشود، عدم تولید و اشتغال و درنتیجه ناهنجاری‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

استاندار فارس گفت: شاخص‌های همچون توسعه، سرمایه‌گذاری و بیکاری به هیچ عنوان برازنده استان فارس نیست.

عملکرد بد بانک های فارس صدای واحدهای تولیدی استان فارس و حتی سازمان میراث فرهنگی استان را هم در آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز به آمار ارائه شده از سوی بانک‌ها در خصوص تسهیلات پرداختی اشاره و اضافه کرد: واحدهای تولیدی در حالی که هر روز در شرایط بدتری قرار می‌گیرند، قادر به دریافت تسهیلات از بانک‌ها نیستند.

فریدون فرقانی با انتقاد از اینکه بانک‌ها شرایط سختی برای ارایه وام به واحدهای تولیدی ایجاد کرده‌اند، گفت: اینکه بگوییم واحدهای تولیدی بدون مشکل شرایط اخذ تسهیلات را دارند، درست نیست و باعث می‌شود تعداد اندک واحدهای تولیدی استان فارس، آسیب ببینند.

حمیدیان، عضو اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: از 4400 واحد تولیدی استان تنها 200 واحد در شرایط بهینه تولید به سر می‌برند، بنابراین بانک‌ها با آسان کردن شرایط ارایه تسهیلات باید از تعطیلی یا وارد شدن آسیب به این واحدها جلوگیری کنند.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با تصریح اینکه بانک‌ها تنها به طرح‌هایی تسهیلات می‌دهند که از پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی برخوردار باشند، گفت: امسال 6 طرح را به کمیسیون بانک‌ها متشکل از بانک‌های ملی، ملت و صادرات ارسال کرده‌ایم، اما به هیچ یک از طرح‌ها تسهیلاتی تعلق نگرفت.

این در حالیست که مسئولان استان بر در اولویت قرار گرفتن حوزه گردشگری در استان تأکید دارند و از لزوم سرمایه گذاری های کلان در این حوزه می گویند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار