مدیرکل هواشناسی استان ایلام
کد خبر: ۱۵۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 28 December 2015
مدیرکل هوا‌شناسی استان ایلام با بیان اینکه هوای ایلام بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند، گفت: دمای هوای بیشتر مناطق استان ایلام به زیر صفر می‌رسد.

یوسف شیخ الملوکی بااعلام این خبراظهار داشت: بررسی نقشه‌های همدیدی نشان می‌دهد که از اوایل چهارشنبه با نفوذ سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو به همراه کم فشار سطح زمین شرایط برای وقوع ناپایداری‌هایی از قبیل وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق فراهم است.

وی افزود: از سویی هسته سرد سامانه در تراز میانی و ترازهای پایین‌تر می‌تواند علاوه بر بارش برف در ارتفاعات، در برخی از نواحی سردسیر و شهری استان نیز رخداد بارش برف را به همراه داشته باشد.

مدیرکل هوا‌شناسی استان ایلام عنوان کرد: پدیده مه سبب رطوبت و سردی هوا از دیگر پیامدهای سامانه است از این رو آبگرفتگی معابر و رواناب‌های مقطعی، اختلال در تردد وسایل نقلیه، لغزندگی معابر به دلیل برف و یخبندان و کاهش دید افقی به دلیل وقوع مه در روز چهارشنبه تا اوایل پنجشنبه مورد انتظار است.

وی گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه تضعیف می‌شود اما موج دیگری از ناپایداری‌ها در روز جمعه تا شنبه در برخی از نقاط استان اثر می‌کند و مجددا سبب بارش‌های باران و برف می‌شود.

شیخ الملوکی خاطرنشان کرد: کاهش دما بین شش تا 12 درجه در طی اثر این سامانه و پس از آن محسوس است و هوای بیشتر مناطق استان به زیر صفر می‌رسد.

وی افزود: از این رو پدیده یخبندان احتمال دارد و بنابر این لازم است که مسئولان تمهیدات لازم را در این باره انجام دهند
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار