معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: 12 هزار کتابخانه و هفت جشنواره فرهنگی و هنری در کانون های مساجد کشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۷۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 05 February 2016
 معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: 12 هزار کتابخانه و هفت جشنواره فرهنگی و هنری در کانون های مساجد کشور فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا،مرتضی طاهریان در حاشیه آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی آواها و نغمه های آسمانی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بر اساس اطلاعات موجود بیش از یک هزار گروه سرود در مجموعه کانون های مساجد کشور به ثبت رسیده که فعالیت چشمگیری دارند و از این تعداد 350 گروه برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند،

وی ادامه داد: پنجشنبه هفته گذشته تمامی آثار راه یافته به دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفت که در این بین آثار خوبی در حوزه های مختلف رسیده بود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی صورت گرفته 12 گروه به مرحله نهایی راه پیدا کرد افزود: در این دوره از جشنواره پنج گروه زیر شش تا 15 سال و هفت گروه بالای 16 سال به جشنواره راه یافت.

طاهریان با بیان اینکه از فردا رقابت بین شرکت کنندگان آغاز شروع می شود عنوان کرد: جمعه نیز آیین اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد و از گروه های برتر نیز تقدیر به عمل می آید.

وی افرود: نمایندگان 10 استان در این جشنواره حضور یافته اند، و از برخی استان ها یک گروه و برخی دیگر نیز دو گروه به مرحله نهایی راه یافته اند.

وی تصریح کرد: کانون مساجد کشور برنامه های متنوع در رشته ها و بخش های مختلف برگزار می کند.

طاهریان با بیان اینکه در حوزه هنر و فرهنگ کارهای مهمی در کانون های مساجد انجام می شود افزود: این جشنواره ها در هفت رشته قرآن، سرود، نشریات تجربی، شعر، هنرهای نمایشی و تجسمی در سال های مختلف برگزار می شود.

450 کانون فرهنگی هنری مساجد در همدان فعال است.

هفتمین جشنواره ملی آواها و نغمه های آسمانی 14 تا 16 بهمن ماه در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار