تابناک: کارشناس مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از احیای کارگاه های خوداتکایی در مدارس شبانه روزی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، علی اعرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اولیه ایجاد این کارگاه ها در مدارس شبانه روزی به حدود 12 سال پیش بر می گردد ولی از حدود هشت سال پیش بدلیل کمبود اعتبارات متوقف ماند.

وی اظهار کرد: از امسال طرح کارگا ه های خوداتکایی و مهارت آموزی در مدارس شبانه روزی بدلیل اینکه دانش آموزان این مدارس زمان بیشتری را در فضای مدرسه و خوابگاه ها صرف می کنند اجرایی شد.

کارشناس مسوول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی آموزش و پرورش استان افزود: یکی از تاکیدات مهم در برنامه های آموزشی کارگاه ها احیای مشاغل بومی و محلی است.

وی یادآوری کرد: از جمله رشته های آموزشی در این کارگاه ها می توان به پرورش زنبور عسل و کندوداری، بافت گلیم و قالیچه، پرورش قارچ، میوه های گلخانه ای، کشت زعفران، منبت کاری، خیاطی، باغبانی و چرم دوزی اشاره کرد.

اعرابی افزود: آموزش کمکهای اولیه، سیم کشی ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، آموزش های نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر از دیگر رشته های آموزشی در این کارگاه هاست.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مدارس علاوه بر فراگیری و غنی سازی اوقات فراغت خود در فرصتی در خوابگاه ها می توانند به بحث درآمد زایی بپردازند.

وی تصریح کرد: این طرح در 20 مدرسه شبانه روزی در شهرستان های سمیرم، کوهپایه، بویین و میاندشت، فریدونشهر، چادگان، فریدن، جلگه، گلپایگان و تیران و کرون در حال اجراست.

هم اکنون در استان اصفهان 62 مدرسه شبانه روزی در مقطع متوسطه اول و دوم با هشت هزار دانش آموز وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار