تابناک: شورای شهر اصفهان تنها به جمع بندی در مورد افزایش 20 درصدی کرایه ها دست یافته است و هنوز جزئیات این طرح به بررسی و تصویب نرسیده است.
کد خبر: ۱۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با مصوبه شورای شهر اصفهان در مورد کلیات این طرح بدون اینکه اکنون الزام اجرایی داشته باشد از سوی تاکسی های شهر در حال اجراست.

این در حالی است که هنوز جزئیات این طرح به تصویب نهایی شورای شهر نرسیده است و اعمال نرخ های جدید از سوی تاکسی های شهر ، خلاف قانون است.

شورای شهر اصفهان تنها به جمع بندی در مورد افزایش 20 درصدی کرایه ها دست یافته است و هنوز جزئیاتی در مورد تصمیم گیری برای نصب تاکسی متر بروی همه تاکسی ها و الزام آنها در استفاده از این ابزار باقی مانده است که شورای چهارمی ها هنوز در حال چکش کاری این طرح اند اما تاکسی ها به پیشواز گرانی رفته اند.

مجید سیفی یکی از شهروندان اصفهانی است که امروز مانند روزهای دیگر با تاکسی قصد رفتن به سرکار خود را داشت اما به گفته خود وقتی مانند همیشه مبلغ مشخص قبل را به راننده داده است راننده درخواست پول بیشتری کرده است.

وی گفت: وقتی از راننده تاکسی علت افزایش نرخ را پرسیدم راننده گفت " کرایه ها از امروز گران تر شده است و حتی اتوبوس واحدها هم کرایه خود را افزایش داده اند."

این شهروند اصفهانی با اعلام نارضایتی از این وضعیت می گوید این افزایش نرخ در حالی است که رانندگان در طول سال نیز خود اقدام به افزایش نرخ ها به صورت هماهنگ می کنند.

در واقع برخی رانندگان تاکسی های شهر، به نیمه های سال که می رسیم در خطوط خاصی اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها می کنند و در اعتراض شهروندان اقدام خود را قانونی جلوه می دهند.

یکی دیگر از نارضایتی های مردم در مورد تاکسی ها، عدم تعهد به اجرای نرخ های مصوب است. اکنون نرخ هر کورس در مصوبه شورای شهر اصفهان 413 تومان برای کورس اول به تصویب رسیده است اما این در حالی است که رانندگان برخی تاکسی ها همین قیمت را اعمال نمی کنند و با رند کردن این نرخ، کرایه بیشتری از مسافر دریافت می کنند.

یکی از علل این امر عدم استفاده از تاکسی مترها است چراکه اگر این سیستم از سوی رانندگان استفاده میشد، مشکل پول خرد که بهانه رانندگان برای این رفتار است را می توان از بین برد.

اما حالا که همه تاکسی های اصفهان به بهانه قطعی سیستم یا خراب بودن دستگاه اقدام به استفاده از تاکسی متر در برابر خواسته مسافران نمیکنند، عملا این کار غیرممکن است مگراینکه مصوبه شورای شهر با ابزاری الزام آور، تاکسی مترها را به گردونه سیستم احتساب کرایه تاکسی ها وارد نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار