اولین یادواره "شهدای دانش آموز" استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین استان، امروز(18 اسفند) در محل دبستان شهدای کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 08 March 2016
اولین یادواره "شهدای دانش آموز" استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین استان، امروز(18 اسفند) در محل دبستان شهدای کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاهدر این یادواره با بیان اینکه همه باید برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، گفت: آرامش و امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و ایثاگری آنهاست و این فرهنگ ایثارگری باید به نسل آینده منتقل شود و همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همه کشورها، مذاهب و فرهنگ‌‎ها برای شهید جایگاه ویژه‌ای قائلند، گفت: این ارزش و احترام به مقام شهید در کشور ما که مسلمان هستیم و در فرهنگ و دین ما برای شهید جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده، باید به مراتب بیشتر باشد.

محبی به شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و افزود: شروع جنگ زمانی بود که ایران تازه انقلاب کرده بود و اوضاع درون کشور سامان یافته نبود و عراق به تشویق و حمایت کشورهای غربی، جنگ نابرابری را علیه ایران آغاز کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که ایران نیروی نظامی سازمان یافته‌‍ای نداشت، این مردم بودند که گروه گروه عازم جبهه‌های نبرد شدند و با تمام وجود از نظام و انقلاب نوپای خود دفاع کردند.

محبی افزود: خوشبختانه ایران در میدان نبرد موفق عمل کرد و شکست‌های پی در پی ارتش عراق، موجب شد که آنها در اقدامی ناجوانمردانه اقدام به بمباران شهرها و مردم بیگناه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مراکزی که بمباران شد همین دبستان است که امروز به اسم دبستان "شهدا" نامگذاری شده و در این مدرسه 16 دانش آموز به همراه معلم خود به شهادت رسیدند.

وی تعداد شهدای دانش آموز استان را 820 نفر اعلام و تصریح کرد: کرمانشاه همچنین 170 معلم شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

محبی در پایان هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان آینده مملکت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار