کد خبر: ۱۹۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 11 March 2016

رئیس فدراسیون چوگان گفت: استان البرز استعداد بی‌نظیری در ورزش سوارکاری و چوگان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب به میزبانی استان البرز عصر امروز برگزار شد.

حمزه ایلخانی‌زاده در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ایران از جمله کشورهای پیشگام در تربیت اسب بوده و پرورش اسب و سوارکاری در کشورمان تاریخ چند هزار ساله دارد.

وی افزود: امروزه در برخی از کشورها پرورش اسب به عنوان صنعت مهم و پول‌ساز مطرح است و ما نیز باید از فرصت‌هایی که در این زمینه داریم به درستی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان البرز و قابلیت‌های خوبی که در این استان برای پرورش اسب و همچنین توسعه ورزش‌هایی چون سوارکاری و چوگان وجود دارد، گفت: ورزش چوگان در میان ایرانیان قدمت طولانی و تاریخی دارد و 600 سال پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) این ورزش در ایران انجام می‌شد.

ایلخانی‌زاده افزود: باید از استعدادها و ظرفیت‌های خوب استان البرز برای توسعه این ورزش مهم در کشور استفاده کنیم.

وی چوگان را از جمله ورزش‌های مهم در دنیا توصیف کرد و گفت: در دنیا بیش از 110 کشور دارای فدراسیون چوگان هستند و باید ما نیز برای توسعه این ورزش بیش‌تر از گذشته تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون چوگان با بیان اینکه در استان البرز 100 باشگاه سوارکاری وجود دارد، گفت: ظرفیت بزرگی در استان البرز داریم و باید از این ظرفیت استفاده لازم را برای توسعه چوگان کشور انجام دهیم و این ظرفیت‌ها در کل کشور بی‌نظیر است.

ایلخانی‌زاده در پایان گفت: در صورت ورود بخش خصوصی به این ورزش، فدراسیون چوگان همکاری لازم و گسترده‌ای را با آنها خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار