فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: بر اساس آمار ارسال شده از سوی ناجا، تعداد تلفات رانندگی از ابتدای سال جاری تا کنون در هرمزگان، ۸ نفر بوده که در مجموع نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۰۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 30 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی با اشاره به اینکه طرح نوروزی از 25 اسفندماه با 7500 نیرو در سطح استان هرمزگان آغاز شد اظهارداشت: در این مدت، تمامی اقدامات امنیتی و ترافیکی در سطح استان انجام و سعی شد بهترین و بیشترین خدمات را به مردم ارائه شود.
 
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان هرمزگان برای ارائه خدمات در ایام نوروز در حال آماده باش کامل بود بیان کرد: در همه محورهای مواصلاتی استان، انظباط ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه ساز در دستور کار قرار گرفت.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در ادامه گفت: تلاش کردیم تا کمترین حادثه در سطح جاده های استان رخ دهد و کاهش آمار در زمینه‌های تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی و برابری آمار تصارفات فوتی نسبت به سال قبل گویای این امر است.
 
وی با توجه به مهیمان پذیری استان هرمزگان، تامین امنیت در سطح شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان را امری ضروری تلقی کرد و گفت: برعکس برخی شهرها که تنها میهمان پذیر بودند شهرهای استان هرمزگان علاوه بر این امر، از یک امنیت خوبی برخوردار و حفظ مناطق مسکونی و حراست از آنها مدنظر بود.
 
سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و ابرازداشت: طی این مدت، 4 تن و 100 کیلوگرم مواد مدر کشف شد.
 
وی در ادامه از یک فقره درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر خبرداد و گفت: در این درگیری، یک نفر از قاچاقچیان زخمی و مواد مخدر نیز کشف شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در تلاشیم تا پایان تعطیلات بیشترین حضور را در سطح استان داشته باشیم به همین دلیل حضور پررنگ پلیس در تفرجگاه‌ها، ایستگاه‌ها و قرارگاه‌های نوروزی در سطح استان نمود دارد.
 
وی اذعان‌داشت: طی بازدیدهایی که در سطح استان انجام شده، هیچ حادثه و رخدادی جز یک مورد تیراندازی به سمت مامورین نیروی انتظامی و مصدومیت وی در سطح استان رخ نداد.
 
سردار ملکی با بیان فعالیت کلانتری‌ها در ایام نوروز و با اشاره به اینکه از ظرفیت نیروی انتظامی در تامین امنیت تعطیلات نوروزی استفاده نشد تصریح‌کرد: در اجرای طرح نوروزی، تمام توان ستاد برای ایجاد امنیت شهروندان و مسافران نوروزی بکار گرفته شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان همچنین ابرازداشت: رؤیت همه روزه بولتن 197 و نظارت همگانی نشان از عملکرد خوب پلیس در این مدت دارد.
 
وی، تکریم مردم و ارباب رجوع به عنوان ولی نعمت در نیروی انتظامی را از ضروریات امر دانست و گفت: نیروی انتظامی سعی می‌کند بیشترین تکریم در خصوص حقوق شهروندان را داشته باشد.
 
سردار ملکی در ادامه بیان کرد: به دلیل حاکمیتی بودن ارگان نیروی انتظامی، برخورد با جرائم و تخلفات از اولویت ذاتی این ارگان است، بنابراین در جهت جلب رضایت حداکثری مردم تلاش می‌کنیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: سعی کردیم تا در زمینه اقتصادی و توریستی، بیشترین آمار را در استان هرمزگان رقم بزنیم، بنابراین با فراهم کردن بستر لازم برای تامین و حفظ امنیت، مردم به جای سفر به دیگر کشورها، منطقه جنوب را برای سفر انتخاب کردند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با فراهم کردن بیش از پیش امنیت در استان، در آینده کسی تمایلی به سفر به کشورهای خارجی نداشته باشد و این امر بستری برای حضور مردم و گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاری در استان شود.
 
سردار ملکی گفت: علیرغم اینکه فرهنگ سازی کار پلیس نیست ولیکن در این راستا بیشترین تعامل با مردم از طریق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی صورت گرفته است.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان ادامه داد: درراستای فرهنگ سازی نحوه رانندگی در سطح معابر و محورهای مواصلاتی با هدف کاهش آمار تلفات، اقدامات فرهنگی خوبی درحال انجام است.
 
وی با اشاره به جایگاه هفتم کشوری استان هرمزگان در خصوص کاهش آمار تلفات در سال 94 گفت: برابر آمار ارسال شده از سوی ناجا، تعداد تلفات رانندگی از ابتدای سال جاری تا کنون، 8 نفر بوده که در مجموع نسبت به سال گذشته، 45 درصد کاهش یافته است.
 
سردار ملکی همچنین از کاهش 29 درصدی آمار جرائم در استان هرمزگان خبرداد و گفت: کاهش این آمارها نباید مختص ایام نوروز باشد و تامین امنیت و حفظ آن باید بیش از پیش در طول سال جاری به عنوان مهم‌ترین اصل در دستور کار قرار گیرد.
 
وی از کنترل محورهای مواصلاتی در موج برگشت مسافران از سفرهای نوروزی خبرداد و تصریح‌کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را به منظور کاهش آمار تصادفات و تلفات به کار می‌گیرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان از کنترل محورهای خروجی استان خبرداد و با بیان اینکه مقدار خرید یک خانواه کاملا مشخص شده است گفت: در صورت مشکوک بودن، خودرو موردنظر بازدید می‌شود زیرا علاوه بر مسافران، افراد سودجو نیز در این ایام سعی می‌کنند از فرصت استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار