بررسی چرایی رابطه حضور احمدی نژاد با تک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی
تابناک تهران- یک سال و سه ماه به انتخابات دوازدهم باقی مانده است. از نظر عقلانی باید نسل سوم برای ریاست جمهوری آماده شوند، یعنی فردی از میان این نسل کاندیدا شود اما به این دلیل که کاندیدای ریاست جمهوری باید رجل سیاسی باشد و چنین فردی در نسل سوم وجود ندارد بنابراین باید از دو نسل قبل وارد شوند.
کد خبر: ۲۰۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 06 April 2016
بر اساس یک قانون نانوشته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بر اساس جمهوریت و اسلامیت با نگاهی به مبحث جمهوریت که بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفته، هر رییس جمهور دو دوره در یک انتخابات مستقیم و بدون واسطه سکان هدایت ریاست قوه مجریه و دومین مرجع بلند پایه کشور بعد از مقام معظم رهبری انتخاب می شود. غیر از بنی صدر که به دلیل خیانت از کشور فراری شد همه روسای جمهور ریاست دو دوره ای داشتند.

این روزها زمزمه های حضور رییس جمهور سابق، یعنی محمود احمدی نژاد از پس پاسخ دو پهلوی وی در پاسخ خبرنگاری که از او پرسیده بود برای ریاست جمهوری سال 96 کاندیدا می شود گمانه های حضور دوباره وی را به ذهن متبادر می کند.

درکنار زمزمه های حضور احمدی نژاد در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری یک سوال اساسی نیز مطرح می شود این که آیا حسن روحانی یک دوره ای می شود؟ اما مساله در این نوشتار سادگی و دشواری پاسخ این سوال نیست،مساله این است که چرا اسم احمدی نژاد با شکست و پیروزی روحانی در دوره بعدی گره خورده است؟ این سوال دشوارتر از سوال اول یعنی تک دوره ای بودن ریاست جمهوری حسن روحانی ست!

سید رضا اکرمی درخصوص تک دوره ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی به تابناک می گوید: سخن از ریاست جمهوری مجدد روحانی اکنون درست نیست، چرا که وی همچنان رییس جمهور است و در حال خدمت؛ باید به زمان انتخابات برسیم تا ببینیم که وی کاندیدا می شود و اصولا چه برنامه ای دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه معتقد است که احمدی نژاد نمی تواند وارد کارزار انتخابات بعدی ریاست جمهوری شود چرا که از هم سوی شورای نگهبان احتمال رد صلاحیت او وجود دارد و هم این که کارنامه درخشانی نیز در دوره هشت ساله خود نداشته است.

اما احمد احمد بخشایش اردستانی در گفتگو یی با تابناک درپاسخ به این سوال که «چرا اسم احمدی نژاد با شکست و پیروزی روحانی در دوره بعدی گره خورده است؟» اعتقاد دیگری دارد: آنچه مسلم است این که احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی حضور پیدا می کند.

 این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه افزود: یکسال و سه ماه به انتخابات دوازدهم باقی مانده است. از نظر عقلانی باید نسل سوم برای ریاست جمهوری آماده شوند، یعنی فردی از میان این نسل کاندیدا شود اما به این دلیل که کاندیدای ریاست جمهوری باید رجل سیاسی باشد و چنین فردی در نسل سوم وجود ندارد بنابراین باید از دو نسل قبل وارد شوند. دکتر رضایی که در لباس سپاه وارد شده و نمی تواند وارد شود،دکتر قالیباف هم که چشم اندازی برای رای آوردن ندارد، چرا که کسی که پیشینه نظامی دارد بعید به نظر می رسد که رای بیارود بنابراین فقط احمدی نژاد باقی می ماند و آقای روحانی.

وی ادامه داد: از آن جایی که آقای روحانی و تیم وی قادر به از بین بردن مشکلاتی نظیر رکود و بیکاری و غیره در یک سال و سه ماه باقی مانده به دوره ریاست جمهوری یازدهم نیستند بنابراین چاره ای جز حاشیه سازی سیاسی ندارند،یعنی مساله طرح تک دوره ای شدن وی توسط خودشان ساخته شده است. یعنی با ورود احمدی نژاد و آقای روحانی فضای سیاسی دو قطبی می شود و با سیاه جلوه دادن همه دوره قبل درصدد احساسی کردن فضا هستند تا از این راه به موفقیت برسند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار