رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به سبب آن‌که دولت کار پذیرش میهمانان نوروزی را بر عهده دارد سودی از این امور به مردم شیراز نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 06 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:علی راستگو  اظهار داشت: جای شگفتی دارد با وجود تمام شعارها آنجایی که باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود امور مختلف را دولت در اختیار می‌گیرد که یک مورد همین مباحث اسکان میهمانان نوروزی است که اگر در نوروز بخش خصوصی بلیط فروشی اماکن تاریخی، اسکان میهمانان و برگزاری نمایشگاه‌ها را بر عهده می‌گرفت، برای درآمدزایی آن نیز برنامه‌ریزی می‌کرد.

وی افزود: اگر بخش خصوصی کار را با نظارت دولت بر عهده بگیرد می‌تواند برای افزایش اقامت ارزان‌قیمت و درآمدزایی پایدار اماکن تاریخی و گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های نوروزی برنامه‌ریزی کند و صفر تا 100 کار را بر مبنای سودآوری طراحی کند.

این عضو شورای شهر شیراز متذکر شد: در شرایط فعلی هر سال در ایام نوروز آموزش‌ و پرورش، میراث فرهنگی و شهرداری هزینه می‌کنند و سودها به تهران می‌رود و درآمد مستقیم چندانی وارد شهر شیراز نمی‌شود.

به گزارش فارس، نوروز امسال از 1.5 میلیون بازدیدکننده اماکن تاریخی شیراز حدود 370 هزار نفر از حافظیه بازدید کردند ضمن این‌که در این ایام 3 میلیون و 450 هزار نفر به زیارت حضرت شاهچراغ (ع) رفتند و بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر نیز زائر سایر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار