رئیس خیران مدرسه‌ساز استان همدان گفت: یک‌هزار و 800 کلاس درس در مدارس همدان نیازمند تجهیز و بازسازی است.
کد خبر: ۲۱۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 18 April 2016

رئیس خیران مدرسه‌ساز استان همدان گفت: یک‌هزار و 800 کلاس درس در مدارس همدان نیازمند تجهیز و بازسازی است.

به گزارش فارس،علی فراهانی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‎ساز، بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: تا کنون خدمات ارزنده‌ای از سوی خیران برای مدرسه‌سازی انجام شده است.

وی بیان کرد: همدان در این زمینه پیشگام و موفق عمل کرده است به طوری که با وجود خیرین بزرگی به دانش‌آموزان ارائه شده است.

رئیس خیران مدرسه‌ساز استان همدان آمار حقیقی مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان را تا پاییز سال گذشته یک‌هزار و 560 نفر دانست و افزود: از این تعداد 156 نفر مدرسه ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز در همه بخش‌ها با این مجمع همکاری دارند، گفت: تعدادی از اعضا از فرهنگیان به صورت ماهانه بخشی از حقوق خود را برای این امر خداپسندانه هزینه کرده‌اند و برخی افراد نیز در بخش‌های دیگر و زمینه‌های معنوی با این مجمع همکاری دارند.

فراهانی یادآور شد: تا دی ماه سال گذشته، 212 پروژه توسط خیرین مدرسه‎ساز در استان به سرانجام رسیده است.

وی تصریح کرد: یک‎هزار و 259 کلاس درس با زیربنای 158 هزار متر مربع با اعتباری بیش از 70 میلیارد تومان توسط خیران استان ساخته شده است.

رئیس خیران مدرسه‎ساز استان همدان با بیان اینکه امر مقدس مدرسه‎سازی باید به صورت مستمر ادامه یابد، افزود: برخی افراد با این تصور که تعداد دانش‌آموزان نسبت به گذشته کمتر شده است با ساخت مدارس جدید موافق نیستند؛ در صورتی که نیازمند ایجاد کلاس‌های مجهزتر با استانداردهای روز هستیم.

وی گفت: بیش از یک‌هزار و 800 کلاس درس در استان مخروبه بوده و نیازمند بازسازی است که اعتبارات آموزش و پرورش جوابگوی تعمیر و تجهیز آن نیست.

فراهانی تصریح کرد: اغلب مدارس استان نیازمند ایجاد فضای ورزشی، تجهیز کتابخانه، توجه به امور فرهنگی، سرویس‌های بهداشتی و محوطه‌سازی است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‎ساز ملایر در 23 اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز ملایر در استان رتبه خوبی را به دست آورده است.

رئیس خیران مدرسه‎ساز استان همدان با بیان تاکنون 75 مدرسه در ملایر توسط 55 خیر مدرسه‌ساز ساخته شده است، گفت: یک سوم خیرانی که در استان مدرسه ساخته‌اند مربوط به شهرستان ملایر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای مجمع خیران مدرسه‎ساز ملایر بیش از این تعداد است، تصریح کرد: اعضای این مجمع در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند که می‌توان به اهدای زمین، واحد مسکونی، اعطای پول، مشاوره و فعالیت‌های معنوی اشاره کرد.

فراهانی با اشاره به تعهد 4 میلیارد تومانی مجمع خیران مدرسه‎ساز ملایر در جشنواره سال گذشته گفت: امیدواریم امسال شاهد رشد کمک‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه یک مدرسه خیرساز در مسکن مهر ملایر در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: مدرسه 10 کلاسه با همت یکی از خیران ملایر ساخته می‌شود که طبق تعهد، قرار است تا پایان شهریورماه تحویل داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار