تابناک گیلان - افزایش 27 درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت موجب نارضایتی شهروندان این شهر شده است.
کد خبر: ۲۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 19 April 2016
تابناک گیلان - افزایش 27 درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت موجب نارضایتی شهروندان این شهر شده است.

خودروهای تاکسی به عنوان وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی در شهرها روزانه ایاب و ذهاب بسیاری از شهروندان را انجام می‌دهند.

در روزهای پایانی سال 94 موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت به تصویب شورای اسلامی این شهر رسید و مصوبه افزایش 27 درصدی نرخ آن پس از ایام نوروز و در فروردین ماه جاری از طرف سازمان تاکسیرانی به رانندگان ابلاغ و اجرایی شد.

افزایش 27 درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت موجب نارضایتی مردم که به لحاظ اقتصادی و معیشتی با مشکلات زیادی مواجه هستند، شده است.

شلوغی ایستگاه‌های اتوبوس یکی از آثار افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت بوده، در حالی که خطوط اتوبوسرانی این شهر به لحاظ تردد اتوبوس‌ها فاصله زیادی با استانداردها و نیاز جمعیت شهری دارد.

یکی از شهروندان رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام نارضایتی از افزایش نرخ کرایه تاکسی، اظهار کرد: پرداخت کرایه‌ تاکسی برای بنده بسیار سخت است.

این بانوی سالخورده افزود: بنده مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستم که با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز افزایش مستمری خود را براساس مصوبه دولت از سازمان تأمین اجتماعی دریافت نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه کرایه تاکسی از محل زندگی بنده تا سبزه‌میدان یک‌هزار تومان شده است، گفت: برای بازگشت نیز باید همین مبلغ را دوباره پرداخت کنم.

این شهروند رشتی با اشاره به اینکه مسئولان در تصمیمات خود شرایط مالی مردم را در نظر داشته باشند، افزود: با این همه گرانی که وجود دارد و در شرایطی که هنوز مستمری ما براساس تعرفه سال گذشته پرداخت می‌شود، افرایش نرخ تاکسی دور از وجدان و اخلاق است.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت توجیه‌ناپذیر است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد به مصوبه این شورا در افزایش نرخ کرایه تاکسی، اظهار کرد: هر ساله نرخ کرایه تاکسی در رشت افزایش می‌یافت اما این افزایش بها خارج از عرف است.

محمود باقری‌خطیبانی افزود: مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی با مشکلات زیادی مواجه هستند و توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند و برخی از شهروندان نارضایتی خود را از این بابت با بنده عنوان کرده‌اند.

وی با اعلام مخالفت با مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر رشت، خاطرنشان کرد:در این زمینه باید تجدیدنظر شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: اعضای شورا، نمایندگان و منتخبان مردم هستند و در مصوبه‌های خود باید امنیت و آرامش مردم را در نظر داشته باشند.

به گفته وی، افزایش 27 درصدی نرخ کرایه تاکسی در شرایطی قابل قبول بود که دیگر خطوط حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی به اندازه کافی در سطح رشت قادر به ارائه خدمات به شهروندان می‌شدند.

باقری‌خطیبانی متذکر شد: در شرایطی که مردم برای سوار شدن‌ در اتوبوس‌ها باید ساعت‌ها در ایستگاه‌های نامناسب اتوبوس حضور داشته باشند، مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورا توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش فارس، در اواخر اسفند ماه سال گذشته افزایش 27 درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت در صحن شورا به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
سلام وعرض ادب واحترام من یک سوالی دارم از مدم شهرم ایا گران شدن کرایه تاکسی در حد ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان اینقدر به مردم فشار میاره که مردم اعتراض کنند یعنی دیواری کوتاهتر از راننده تاکسی شما گیر نیاورده اید واقعا عجیب است اجناسی دیگه راحت قیمت بالا میره کسی حرف نمیزنه ولی کرایه تاکسی مه گران میشه اقای عضو شورای شهر به حرف میاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار