برزول مرکز بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند است و گردنه برزول یکی از نقاط حادثه‌خیز استان همدان است.
کد خبر: ۲۲۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 28 April 2016
عصر روز دوشنبه هفته جاری، یک دستگاه پیکان با انحراف به چپ با خودروی پراید خودرو برخورد و موجب کشته شدن راننده پراید شد؛ حاد‌ثه‌ای که برای چندمین بار در گردنه برزول تکرار شد.

برزول مرکز بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند است و گردنه برزول یکی از نقاط حادثه‌خیز استان همدان است.

به گزارش همدان پیام، در این حادثه چند مورد قابل توجه بود که در این مطلب به آن اشاره‌ای خواهیم داشت.

1- گردنه برزول در مدت 5 سال قرار است تعریض و آسفالت شود که با عذری بدتر آن‌ هم به بهانه نداشتن اعتبارات، به حال خود رها شده است و همچنان شاهد مرگ همشهریان و مسافران این مسیر به‌ويژه روستایی‌ها هستیم و عده‌اي که خیلی راحت جان مسافران را می‌گیرند و مدیران هم دست به سینه پشت میزهایشان، نبود اعتبار را بهانه می‌کنند و گاهاً هم برخی دغدغه سرمایه‌گذاری و چند شغله شدن نمی‌گذارد نگاهشان به مشکلات حوزه کاری‌شان باشد.

2- هنگام حادثه، مردم و کسانی که در حال تردد در این مسیر بودند تنها ترافیک را بیشتر مي‌كنند؛ همچنين راننده زخمی خود به انجام کمک‌های اولیه و دادن تنفس مصنوعی دهان به دهان به مجروحان حادثه اقدام کرده بود. این یعنی بیشتر مردم ما نتوانسته‌اند به آموزش این کمک‌های مبتدی هم همت گمارند، در حالی که نهاوند یک شهر زلزله‌خیز است و سابقه زلزله و سیل‌های مرگباری را در کارنامه خود دارد.

3- شهر برزول محل تردد روزانه 40روستا از 3 بخش شهرستان بوده و فاصله آن با گردنه، تقریباً 2 کیلومتر است كه سالانه هم شاهد تصادف‌های بسیاری در این مسیر هستیم، پس چرا یک پایگاه امداد جاده‌ای در اين منطقه وجود ندارد؟!

این در حالیست که شورای شهر برزول پیشنهاد اهدای زمین رایگان برای احداث این مکان را بارها مطرح کرده است.

4- رانندگان می‌گویند سالانه حدود 50 تصادف مرگبار یا منجر به خسارت در این گردنه رخ می‌دهد. پس حالا که نمی‌توانند تعریض و آسفالت گردنه را تکمیل کنند، پس از گذشت 5 سال حداقل پيچ مرگبار آن را حذف کنند؛ زيرا در اکثر این تصادف‌ها، راننده‌ها به دلیل نبود مسیر گریز و فرار به خودروی منحرف برخورد و حادثه‌ رخ می‌دهد.
برچسب ها: حوادث جاده ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار