سازمان اتوبوسرانی در راستای حذف پول و بلیت کاغذی اقدام کند و آن را یک ماهه به نتیجه برساند.
کد خبر: ۲۲۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 05 May 2016
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: سازمان اتوبوسرانی یک ماه برای حذف بلیت کاغذی فرصت دارد.

به گزارش فارس، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای اتوبوسرانی در همدان برنامه مشخصی به صورت گردشی لحاظ شود، اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی در راستای حذف پول و بلیت کاغذی اقدام کند و آن را یک ماهه به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه در بحث نرخ کرایه سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی در همدان افزایش 20 درصدی وجود خواهد داشت، افزود: در راستای حذف اخذ پول نقد و بلیت کاغذی بازرسان غیرمحسوس سازمان اتوبوسرانی نظارت کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه می‌توان این مهم را از راه نظارت و بازرسی و پرسش از مردم حل کرد، گفت: قیمت بلیت کاغذی اتوبوس در راستای فرهنگ‌سازی برای استفاده از کارت بلیت افزایش پیدا می‌کند و نسبتاً واقعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کارت بلیت باید نهادینه شود، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مناسب در تمام نقاط شهر می‌توان اتوبوس‌ها را گردشی کرد.

گردان با تأکید بر اینکه اتوبوس‌ها باید نوسازی و حتی جایگزین شوند، بیان کرد: ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر برای مجموعه شورا و شهرداری فرقی ندارد و هیچ وقت بالای شهر، پایین شهر مطرح نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه همه شهروندان به یک اندازه برای استفاده از خدمات شهری حق دارند، افزود: برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی نیازمند نوسازی است و این مهم باید در راستای ارائه خدمات مناسب انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بررسی مشکلات تاکسیرانی همدان، گفت: امسال افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر همدان 13 تا 18 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: البته نرخ‌نامه کرایه تاکسی برای رأی‌گیری و بررسی به صحن علنی شورا ارسال شده و در جلسه علنی مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان نیز در این جلسه نبود پول خرد و رُند نبودن کرایه تاکسی را مشکل عمده تاکسی‌داران و شهروندان برشمرد.

مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه روزانه در همدان 400 هزار سفر درون‌شهری با تاکسی انجام می‌شود، گفت: این حجم سفر نیاز به پول خرد فراوانی دارد که تهیه آن دشوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار