تارنمای رسمی اتحادیه جهانی کشتی نوشت: ایران برای پنجمین بار در هفت سال گذشته با شکست روسیه قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد.گوگی کوگیاشویلی سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه گفت: این تیم، تیم سوم یا چهارم ما بود. کشتی گیران اصلی ما برای المپیک ریو تمرین می کنند و بهترین تیم روسیه در بازیهای المپیک به میدان می رود.
کد خبر: ۲۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 21 May 2016
به گزارش تارنمای رسمی اتحادیه جهانی کشتی، تیم ایران در فینال این رقابتها که جمعه شب برگزار شد و تمام بلیت های مسابقات به فروش رفته بود، با نتیجه هشت بر صفر روسیه را شکست داد و جام قهرمانی را از آن خود کرد.
در این رقابتها، سامان برادر کوچکتر سعید عبدولی در وزن 95 کیلوگرم با غلبه بر سرگئی امیلین (روسیه) اولین مدال طلای ایران را تصاحب کرد.
دومین پیروزی به دست امید نوروزی حاصل شد که از حمایت هواداران ایرانی برخوردار بود. نوروزی قهرمان المپیک 2012 لندن، زائور کابالویف (روسیه) شکست داد و مدال طلای وزن 66 کیلوگرم را کسب کرد.
سومین مدال طلای ایران در وزن 71 کیلوگرم بدست آمد. افشین بیابانگرد مقابل ابوزید مانتسیگوو با نتیجه سه بر دو به برتری رسید.
روسیه در وزن 75 کیلوگرم نماینده ای را به روی تشک نفرستاد و در نتیجه ایران با نتیجه چهار بر صفر مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.
مسابقه سرنوشت ساز در وزن 85 کیلوگرم بین رامین طاهری و رمضان اباچاروف برگزار شد که با پیروزی شش بر چهار طاهری، تیم ایران عنوان قهرمانی این جام را بدست آورد.
در ادامه این مسابقات، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر بابان جان زاده نیز سه پیروزی دیگر برای میزبان رقابتها تصاحب کردند. به این ترتیب ایران با نتیجه هشت بر صفر در فینال جام جهانی کشتی فرنگی 2016 روسیه را شکست داد.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران گفت: ما شایسته قهرمانی بودیم. باید از مردم شیراز به خاطر حمایت خوب آنها در طول این رقابتها تشکر کنم
ایران در سالهای 2010، 2011، 2012 و 2014 نیز قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شده است.
روسیه که برای بازیهای المپیک ریو آماده می شود، بهترین فرنگی کاران خود را به این رقابتها اعزام نکرد.
گوگی کوگیاشویلی سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه گفت: این تیم، تیم سوم یا چهارم ما بود. کشتی گیران اصلی ما برای المپیک ریو تمرین می کنند و بهترین تیم روسیه در بازیهای المپیک به میدان می رود.
جام جهانی کشتی فرنگی سال 2016 با حضور هشت تیم برتر جهان روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه در سالن شهید دستغیب شهر شیراز برگزار شد.در گروه یک تیم های روسیه، بلاروس، آلمان و قزاقستان و در گروه دو ایران، جمهوری آذربایجان، اوکراین و ترکیه حضور داشتند. در این رقابتها ترکیه نیز با شکست قزاقستان عنوان سوم را از آن خود کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار