فرمانده ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق از همراهی تنگاتنگ نیروهای سنی با نیروهای بسیج مردمی در جنگ ضد داعش در استان الانبار خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 31 May 2016

فرمانده ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق از همراهی تنگاتنگ نیروهای سنی با نیروهای بسیج مردمی در جنگ ضد داعش در استان الانبار خبر داد.
ابومهدی المهندس، فرمانده ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق در گفتگویی اختصاصی به پرس تی وی گفت: «نیروهای داوطلب الانبار دوشادوش بسیج مردمی می جنگند و گرچه آنها را داوطلبان الانبار می نامند اما بخشی از الحشد الشعبی به شمار می آیند. هم اکنون ده هزار نیروی داوطلب در استان الانبار بسیج شده اند و شمار جوانان سنی نیروی بسیج مردمی به دوازده هزار نفر می رسد. الحشد الشعبی از نیروهای شیعه ، سنی ، کرد ، ترکمن ها ، ایزدی ها و مسیحی ها تشکیل شده است.»

المهندس از جنگ روانی ضد نیروهای عراقی خبر داد که برای شکست دادن تروریست های تکفیری داعش می جنگند. 
وی، دولت آمریکا و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی را به حمایت از داعش متهم کرد و گفت: نیروهای عراقی برای بیرون کردن تروریست های داعش و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان عراقی به خانه هاشان بسیج شده اند.
المهندس افزود: « وظیفه ما حفاظت از سرزمین، مقدسات و زن و فرزندانمان است. داعش می خواست همان بلایی را سر ما بیاورد که سر ایزدی ها آورد و می خواست ما را هم همچون ترکمن ها در محاصره قرار دهد. لذا اقدام ما در جهت بازپس گیری فلوجه اقدامی تلافی جویانه نیست. بلکه می خواهیم همانگونه که در سامرا ، بیجی و شهرهای دیگر تروریسم را ریشه کن کردیم در فلوجه و دیگر مناطق هم همین کار را بکینم.»
المهندس تاکید کرد نیروهای بسیج مردمی عراق آنگونه که برخی رسانه های غربی و عربی ادعا می کنند، هیچ جرمی مرتکب نشده است.
این فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق از دولت و ملت ایران برای حمایت معنوی و نیز اعزام مشاوران نظامی و ارسال سلاح مهمات به این کشور قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار