معاون قرآن و عترت اداره‌ کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تمرکز نمایشگاه قرآن امسال بر بخش عترت و کودک و نوجوان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 09 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسببا بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد تنها نمایشگاهی است که با نام عترت برگزار می‌شود از حضور پررنگ‌تر بخش عترت در نمایشگاه امسال نسبت به سال‌گذشته خبر داد.

وی گفت: مشهد باوجود مرقد مطهر امام رضا(ع) باید جلوه‌گاه خاصی در جهت آموزش و گسترش قرآن و عترت در جامعه باشد و الگوی مناسبی برای سراسر کشور شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی به فعالیت‌های مردمی و تشکیل جلسات قرآنی اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه قرآن امسال به جهت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هر شب فعالیت‌های یک جلسه قرآنی را انعکاس خواهیم داد.

کاظمی نسب با بیان اینکه 24 بخش و 31 کمیته برای برگزاری نمایشگاه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بخش‌های فعال در نمایشگاه امسال را اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن و عترت، ترویج فرهنگ نماز، صنایع‌دستی و هنرهای قرآنی، دانشجویی و پژوهش، نشر الکترونیک، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، ناشران قرآنی و محصولات فرهنگی، و بخش مطبوعات تشکیل می‌دهند.

وی همچنین بخش بین‌الملل نمایشگاه را شامل قرآن و فرهنگ ملل قرآنی و دعوت از هنرمندان قرآنی در حوزه بین‌الملل دانست و گفت: بخش کودکان نیز در این نمایشگاه بسیار گسترده است زیرا کودکان و نوجوانان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و در عین‌حال آموزش‌پذیر نیز می‌باشند در همین رابطه جهت تنوع آموزش قرآن و عترت به کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری نمایش عروسکی با موضوع امام رضا(ع) کردیم که با همکاری کانون پرورش کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 26 خرداد تا 2 تیرماه به مدت 8 شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار