در تحقق اقتصاد مقاومتي نبايد هياتي عمل کنيم، بلکه بايد به دنبال اقتصاد دانش بنيان و توليد استوار بر محور علم و دانش باشيم.
کد خبر: ۲۴۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 18 June 2016
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار همدان گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتي نبايد هياتي عمل کنيم، بلکه بايد به دنبال اقتصاد دانش بنيان و توليد استوار بر محور علم و دانش باشيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا قياسي افزود: اقتصاد مقاومتي بر پنج محور دانش بنيان بودن، عدالت محور، درون گرا، برون گرا و مردمي بودن استوار است که با اجرايي شدن اين محورها، رشد اقتصادي هشت درصدي امر بعيدي نيست.

وي با بيان اينکه برجام به کمک اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي آمد، اظهار کرد: با توجه به گسترش روابط با منطقه و جهان، از فرصت خوب برجام بايد استفاده کرد و در عين حال مردم را نيز به کمک توسعه آورده و سهم آنها را بيشتر از حااکميت و دولت ببينيم.

وي ادامه داد: براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي بايد از همه ظرفيت هاي دروني، منابع عظيم، موقعيت جغرافيايي، جوانان مومن، انقلابي و نيروي انساني کشور به نحو مطلوبي استفاده کنيم.

قياسي در عين حال سرمازدگي، کم آبي، خشکسالي، سيل و زلزله را از جمله تکانه هاي تخاصمي دانست و بيان کرد: اين تکانه ها ممکن است اقتصاد يک کشور را فلج کند که نياز به طرح اقدامات و برنامه هاي راهبردي است.

وي افزود: در اين راستا دولت تدبير و اميد طبق تاکيدات مقام معظم رهبري ستاد فرماندهي را تشکيل داد که روز گذشته نيز اين ستاد با چهار کميته و به رياست استاندار همدان تشکيل شد.

معاون استاندار همدان گفت: استاندار همدان با روحيه اقتصادي تمام توان خود را بر محور اقتصادي که ضرورت کنوني جامعه است، گذاشت و از چند سال پيش اقدام و عملي که مقام معظم رهبري فرمودند، در قالب کميته صنعت در استان همدان شروع شده است.

قياسي بيان کرد: از خردادماه سال 94 کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد تشکيل شد که تاکنون 396 مصوبه داشت و اکثر مصوبه ها با پيگيري هاي مجدانه استاندار همدان انجام و به نتيجه رسيده است.

وي باز توليد شرکت کيان کرد ملاير را از جمله اين مصوبات عنوان کرد و افزود: شرکت ذوب آهن ملاير نيز بزودي با مديريت جديد شروع به کار مجدد مي کند که نويدي خوش براي جوانان جوياي کار و صنعت فولاد اين شهرستان است.

وي با اشاره به تلاش ها و اقدامات سازنده دولت تدبير و اميد در رفع موانع توليدي و صنعتي اظهار کرد: در اين راستا دولت 15 هزار ميليارد تومان براي اعطاي تسهيلات جديد و به منظور فعال کردن واحدهاي توليدي و صنعتي اختصاص داده است.

قياسي گفت: اميدواريم اولين استاني باشيم که واحدهاي تعطيل، نيمه تعطيل و طرح هايي که هنوز به توليد نرسيده اند را به نتيجه رسانده و همانند اجراي اقتصاد مقاومتي از اولين ها در سطح کشور باشيم.

وي خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ سياست هاي 24 بندي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري، دولت تدبير و اميد با اعتقاد کامل، پاي بند است که اين ماموريت مهم را با همراهي سه قوا، همه نهادها و ارگان ها و مردم به نتيجه برساند.

معاون استاندار همدان اجراي اقتصاد مقاومتي را تنها راه ماندگاري ايران اسلامي دانست و بيان داشت: اقتصاد مقاومتي اقتصاد رياضتي نيست، بلکه اقتصادي است که بالنده، پويا و روبه جلو براي ماندگاري هميشگي پيش مي رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار