نشریه ورزش اردبیل در مطلبی با عنوان ' اعتماد جامعه فوتبال اردبیل' به موضوع ضرورت تیمداری شورای شهر اردبیل پرداخته است.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 23 June 2016

'یکی از دوستان را در تماس تلفنی بسیار مظطرب ، پریشان و دل نگران یافتم. وقتی علت را جویا شدم تازه فهمیدم که وضعیت نامعلوم و مبهم تیم شهرداری او را افسرده کرده است. او معتقد بود که تیم شهرداری تنها دلخوشی جوانان و هواداران اردبیل می باشد و گرفتن این دلخوشی را ظلم بزرگ و گناهی نابخشودنی تلقی می کند.
به عقیده او شورای شهر در میان صدها کار و اقدامی که با آنها مواجه است باید توجه به وضعیت تیم و روشن و مشخص نمودن تکلیف آن را در اولویت قرار بدهد تا برای بستن تیم و انتخاب و معرفی کادر فنی و سرپرستی با فرصت کافی روبرو بشوند و با عجله کارها انجام نپذیرد. هر چند که معتقد بود قرار است تا ده روز آینده شورا با تشکیل جلسه به این مهم اقدام نماید و در قبال تیم به صراحت موضع گیری کرده و تصمیم بگیرد.
به این دوست عزیز و شدیدا فوتبالی یادآور شدم که نگرانی اش بیهوده، عبث و غیر قابل قبول است. من هم مانند آن دوست دلم به فوتبال ، ورزش و جوانان این شهر می سوزد. سال ها با فوتبال شهر و تیم شهرداری زندگی کرده ام و با شادی های تیم شاد و با غصه هایش شریک شده ام ولی از اینکه تیم دوباره به لیگ برگردد و با تمام قوا انتظارات را برآورده نماید و جایگاه از دست رفته اش در لیگ یک را باز ستاند کوچکترین شک و تردیدی ندارم و اعتقاد بر این دارم که شهرداری همان ابهت، بزرگی، اقتدار، نام آوری، شکوه و عظمت را دارا بوده و برای پربار کردن این ویژگی ها و افزودن به عیار آنها مصمم قدم به میدان می گذارد.
دلیل مهم و عمده این ادعا ، اعتقاد داشتن بر افرادی است که باید در ارتباط با تیم شهرداری تصمیم گیری نمایند. اینگونه نباید باشد که انسان همبشه با عینک بدبینی به مسائل نظر افکند و قطعا به یک یا دو اظهار نظر بسنده کرده و با مبنا قرار دادن آنها برای کل و یک مجموعه قضاوت نماید.
جوانان و هواداران و دوستداران فوتبال و باشگاه شهرداری در انتخابات شوراها با شناخت و آگاهی به خصوصیات تک تک نامزدها رای به صندوق انداخته اند و عزیزانی را که امروز در پارلمان محلی برای خدمت به شهر و منطقه کمر همت بسته اند را انتخاب نموده اند. اینکه همه اعضای شورای شهر قصدی جزخدمت به شهر، مردم، جوانان و منطقه ندارند کوجکترین شک و تردیدی نباید داشت. در این میان وجود اختلاف نظر را باید قبول بکنیم و با وجود این اختلاف نظرها و فراهم شدن امکان بحث و تبادل نظر می توان به تصمیم گیری های مثبت و در راستای خواست و نظر مردم دست یافت.
کسانی که آشنایی مختصر و کوتاهی با ویژگی ها، خصوصیات، نظرات و ایده های اعضای شورای شهر داشته باشند نمی توانند مخالفت احتمالی آنها با تیم شهرداری و اختصاص بودجه مناسب برای این تیم در فصل آینده را بپذیرند و حتی معتقدیم که نباید در ارتباط با واگذاری و یا عدم حمایت تیم با دستور و مصوبه شورای شهر چیزی به مغز آنها خطور بکند.
اعضای شورای شهر برای خدمت به شهر، جوانان و ساکنان این منطقه سوگند یاد کرده اند و بیشتر آنها افرادی هستند که در پیشینه و کارنامه شان نقاط مثبت، فراموش نشدنی و خدماتی چشمگیر در راستای نظام، انقلاب و مردم و منطقه دیده می شود و چون اعتقاد بر این داریم که خدمتگزارانی که بعد از سال ها تلاش و دوندگی در صحنه های مختلف برای ادامه خدمت به جامعه و مردم در سنگر شورای اسلامی شهر قرار گرفته اند نمی توانند در جهتی بر خلاف میل و اراده موکلین قدم بردارند هر چند که تاکنون چنین کرده اند و مسلما تا پایان مدت ماموریتشان نیز چنین صادقانه، روراست، رک و بدون شیله پیله عمل خواهند کرد.
دوستداران تیم و باشگاه با سابقه و قدیمی شهرداری از بابت شورا و حمایت اعضای آن نباید کوچکترین شک و تردیدی به خود راه بدهند. اعضای شورای شهر بعد از پشت سر گذاشتن دوران پر التهاب و پر استرس بعد از سقوط، فرصت آن را داشته اند که در ارتباط با تیم و چگونگی توجه به آن فکر کنند و از مشورت اهالی فن و خبره بهره ببرند و در فرصت باقیمانده برای بستن تیم، بهترین و بالاترین تصمیم برای حمایت همه جانبه از آن را بگیرند.
فوتبالدوستان اردبیلی انتظار دارند منتخبین آنها در شورا در ارتباط با فوتبال و تیم شهرداری بهترین و به یادماندنی ترین تصمیم را بگیرند و با اختصاص بودجه ای مناسب و نظارت بیشتر بر روند آماده سازی و جذب یاران تیم و به کار گیری کادر فنی ، تیم را در فصل آینده برای قهرمانی در لیگ دسته دوم و صعود به دسته یک همراهی نمایند و در طول برگزاری رقابت ها به پشتیبانی خود ادامه دهند و برای دشمنان ورزش و فوتبال و مخالفان شور و نشاط و سلامت و تندرستی جوانان با عمل خود جواب دندان شکنی بدهند و به این ترتیب نام خود را در صف حمایت کنندگان واقعی از جوانان ، فوتبال و آینده جوانان در تاریخ این دیار به ثبت برسانند.
در فصل گذشته و به دنبال برخی اقدامات و نتایج ضعیفی که تیم در کوران رقابت ها به دست آورد اظهار نظرهائی از قول برخی از اعضای شورای شهر در سطح جامعه مطرح شد و از سوی افرادی مغرض، ناآگاه و فرصت طلب به آنها دامن زده شد و در مقطعی رابطه تماشاگران و هواداران فوتبال و اعضای شورای شهر را تلاش کردند که به هم بزنند .و به نوعی بین آنها بی اعتمادی و فاصله ایجاد کنند.
این جو در نهایت با تلاش و کوشش افرادی مستقل و دوستدار جامعه و ورزش به خیر و خوشی به پایان رسید و در ادامه رقابت ها بیشتر اعضای شورای شهر با مصاحبه ها و حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی تیم ثابت کردند که تماشاگران باید اعضای شورای شهر را در کنار خود و در کنار تیم احساس بکنند و به برخی از شانتاژها و رفتارهای مغرضانه و تفرقه افکن توجه و اعتناء ننمایند.
تماشاگران و دوستداران فوتبال، اعضای شورای شهر را بزرگترین حامی خود می دانند و انتظار دارند بیشتر و بالاتر و مهم تر از فصل گذشته تیم شهرداری و باشگاه را در کنف حمایت قرار بدهند و برای سربلندی فوتبال اردبیل از هیچ کمکی دریغ نکنند.
این روزها شایعاتی در سطح شهر دهان به دهان می گردد و می گویند برخی از اعضای شورای شهر اعتقادی به تیم داری در فوتبال و اختصاص بودجه به آن و در نهایت ادامه فعالیت تیم نداشته و می خواهند نسبت به واگذاری آن اقدام کرده و رای بدهند. اما می توان به جرئت گفت که مخالفان تیم شهرداری و کسانی که در سال های گذشته از کنار آن نتوانسته اند به نام و نانی برسند، گسترش دهنده چنین شایعاتی هستند. آخر مگر می توان باور داشت اعضای شورای شهر که بیشتر آنها از چهره های شناخته شده و قابل اعتماد و امتحان پس داده در صحنه های مختلف هستند بر خلاف رای، نظر مردم و جوانان قدم بردارند و از کنار خواسته آنها بی تفاوت عبور کرده و بر خلاف میل آنها تصمیم گیری بکنند؟
افراد بزرگواری که سالها از تمامیت ایران اسلامی دفاع کرده و کسانی که در هر مسئولیتی که بوده اند منشاء خیر و برکت و نمونه ای از تلاش و دوندگی بوده اند نمی توانند چشم بر روی واقعیت های موجود ببندند و میزان علاقه و عشق جوانان اردبیل را نادیده بگیرند و به عدم حمایت و پشتیبانی از تیم فوتبال شهرداری رای بدهند و بدینوسیله شور و نشاطی را که از فعالیت تیم در جامعه حاکم می شود از جوانان و هواداران فوتبال سلب نمایند؟ چنین چیزی امکان ندارد ونباید به این شایعات که جز ایجاد یاس و نومیدی در جوانان نمی تواند نقش دیگری داشته باشد اهمیت داده شود.
این امکان وجود دارد که اعضای شورای شهر در چگونگی اداره امور و روند کار ها دارای نظر و راهکار باشند که مسئله ای مربوط به درون تشکیلات بوده و مسلما دست اندرکاران می توانند با در نظر گرفتن موارد در بهبود امور گام بر دارند.
از طرف دیگر وجود یک شهردار ورزشدوست نعمت بزرگ دیگری است که خداوند در اردبیل نصیب هواداران و علاقه مندان به فوتبال و تیم شهرداری کرده است. شورای شهر با تصویب اعتبار و حمایت مادی و معنوی و شهردار با مدیریت و ایجاد انگیزه و استفاده از افراد کارآزموده و کاردان در ادره امور تیم، دست به دست هم می توانند در فصل پیش رو تحولی چشمگیر از هر نظر در تیم و باشگاه ایجاد کنند و مردم را به آینده درخشان تیم امیدوار نمایند.
اعضای شورای شهر ، عزیزانی که باید حمایت از تیم شهرداری را در اولویت کارهای خود قرار بدهند می دانند و می دانیم که دنیا صحنه ازمایش است، عرصه مسئولیت های اجتماعی یکی از تعیین کننده ترین عرصه های سرنوشت آدمی در دنیا و آخرت است . مسئولیت اجتماعی و چگونگی و شکل های مختلف آن فرقی ندارند، پای رضایت یا عدم رضایت مردم وسط است، پای حق الناس در میان است . با حضور در این صحنه ها به نوعی در حال امتحان پس دادن هستیم و وای بر ما که در این امتحان مردود و رفوزه بشویم. عرصه ای که به راستی می شود به کار خلق و جوانان خلق همت گماشت و با اخلاص مومنانه اسباب رضایت آنها و آبادی دنیا و آخرت خود را فراهم آوریم و مبادا این فرصت را از دست بدهیم و آن را به آفات ویرانگری آلوده بکنیم. آفاتی از قبیل رنگ بازی، رودربایستی، منفعت پرستی و ... که موجب نارضایتی خلق و لاجرم ناخشنودی خالق را موجب می گردد.
چو اندر سبوی تو باقیست آب
بشکرانه از تشنگان رخ متاب
به آزردگان، مومیایی فرست
گه تیرگی روشنایی فرست
چو رنجور بینی دوائیش ده
چو بی توشه یابی نوائیش ده
همیشه تو را توش این راه نیست
برو، تا که تاریک و بیگاه نیست '

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار