مشاور استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف با عنوان مدافعان حریم خانواده در ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 28 June 2016

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف با عنوان مدافعان حریم خانواده در ایلام برگزار می شود.


به گزارش تابناک ایلام
؛کلثوم خلیلوند روز سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده اظهار کرد: معتقدیم مشاوران و بانوان دستگاه ها بسیجی هستند و به فراخور اختیارات شان در برنامه های این روز ملی همکار ی کنند.


وی با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب افزود: فراخوان گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب از طرف بسیج انجام شده و شامل برنامه هایی از جمله راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز دوشنبه هفته آینده 21 تیر مقابل فرمانداری و همچنین شرکت در نماز جمعه است.


خلیلوند از دیگر برنامه های این هفته را ترویج سبک زندگی عفیفانه در جامعه، برگزاری نمایشگاه مد لباس اسلامی ایرانی زمان های گذشته از جمله دوره قاجار، نصب پوستر و عکس های لباس های اسلامی زنان در این دوره از طریق ارشاد اسلامی، جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه ها و حوزه علمیه اعلام کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه سایر دستگاه ها تمایل به شرکت در این برنامه ها را دارند می توانند یک نسخه از برنامه های مدون خود را به دفتر امور بانوان ارسال و این دفتر نیز این فعالیت ها را به دفتر جامعه بسیج زنان ارجاع می دهد.

خلیلوند یادآور شد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، این موضوع از اساسی ترین برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک رمضان گفت: در این طرح مسئولان و دستگاه ها با برخی خانواده های نیازمند دیدار و متناسب با نیازشان آنها را از کمک های مالی و کالایی بهره مند کردند و از مشاوران دستگاه ها خواستار کمک و تهیه سبد غذایی در حد توان در روزهای پایانی ماه رمضان شد.

خلیلوند با بیان اینکه مردم ایلام مردمی مذهبی و محب اهل بیت هستند، افزود: به برکت تفاهم نامه ای که بین دولت عراق و ایران منعقد شده فرصت مناسبی برای باز سازی صحن مطهر حضرت زینب (س) که بخشی از بازسازی آن به عهده استان ایلام گذاشته شده است کمک های نقدی و نذورات خود را به عنوان یک وظیفه دینی و معنوی به این کار اختصاص دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان نیز در این نشست گفت: در نشست ستاد گردهمایی بزرگ روز ملی حجاب و عفاف با عنوان مدافعان حریم خانواده از اعضای ستاد انتظار می رود متناسب با وظایف و حیطه اختیارات شان در غنی سازی و اجرای موثر این برنامه نقش آفرینی کنند.

فیروزه مهرپرور اظهار کرد: برنامه هفته حجاب و عفاف که از 21 تیر آغاز می شود بنام حجاب و عفاف، هویت و خود باوری فرهنگی نامگذاری شده است تا در ترویج فکری عفیفانه در جامعه، مقابله با حجمه های پیش بینی شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب زنان، فرهنگ سازی گفتمان سطح زندگی عفیفانه، ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی سازمان ها و نهاد ها و موسسه های مردم نهاد و تقویت اعتماد به نفس در زنان محجبه فعالیت کند.

وی یادآور شد: در هفته حجاب و عفاف هر روز یک برنامه اجرا می شود که شامل تاج بندگی میراث انبیای الهی، عفاف و حجاب به نیت آرامش اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی، هویت و خود باوری فرهنگی، تولید و مصرف پوشش عفیفانه، عفت مرد و کرامت و منزلت زن، کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی، حیا، عفاف و غیرت حافظ حریم خانواده است.

افزایش دامنه و اثربخشی حجاب و عفاف و تبیین آن هماهنگی های لازم با فعالان در فضاهای مجازی، پرهیز از درج عناوین سازمان ها و نهاد ها، راه اندازی ایستگاه پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره مذهبی و تبلیغات، برگزاری نمایشگاه از جنگ نرم در حوزه خانواده و حجاب و فروش لوح فشرده و کتاب های ارزشی و مذهبی در مسیر راهپیمایی از دیگر برنامه های هفته حجاب و عفاف است.
21 تیرماه روز حجاب و عفاف در سراسر کشور نامگذاری شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار