کد خبر: ۲۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 18 July 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: باید با زیبا سازی فضاهای آموزشی نسبت به ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای حضور در مدارس اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کرج افزود: خشکی و بی روحی فضای آموزشی می تواند بر انگیزه دانش آموزان برای حضور در مدرسه تاثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: یکسان سازی شکل ظاهری تابلوهای مدارس، استفاده از رنگهای شاد بر اساس اصول روانشناسی رنگ ها و مکان یابی برای ساخت مدارس جدید در نقاط مناسب و شایسته یک فضای آموزشی، تاثیر بسزایی در افزایش علاقمندی دانش آموزان برای حضور در مدرسه دارد که این مهم باید مورد توجه مسئولین آموزش و پرورش قرار گیرد.

فرماندار کرج با تاکید بر اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند گفت: ارائه هر خدمتی به دانش آموزان ، زمینه بالندگی و رشد و توسعه کشور در آینده را فراهم می کند و بر این اساس باید با حساسیت بیشتری نسبت به فراهم نمودن امکانات برای فرزندان کشور اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در بازدید از مدارس کلانشهر کرج، در نگاه اول ، ناهماهنگی در تابلوهای ورودی مدارسبه چشم می خورد که انتظار می رود با یکپارچه سازی این تابلوها ، شیوه مناسبی برای هماهنگی مدارس در مقاطع مختلف اتخاذ شود.

این مسئول اجرای طرح های مقاوم سازی مدارس را از مهمترین اقدامات مورد توجه شورای آموزش و پرورش ارزیابی کرد و از مدیران آموزش و پرورش نواحی خواست تا با بررسی ظرفیت های موجود نظیر همکاری ادارات و خیرین، برای مقاوم سازی مدارس اقدام کنند.

معاون استاندار البرز در ادامه به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش اموزان در تابستان تاکید کرده و گفت: علاوه بر اجرای فعالیت های آموزشی و ورزشی در اوقات فراغت دانش آموزان، می بایست برنامه هایی برای شناسایی خلاقیت ها و شکوفا نمودن استعداد آنان نیز داشته باشیم.

فرماندار کرج همچنین افزود: سبک زندگی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری باید از مدارس شروع شود.

ایرانی گفت : آموزش مهارت های زندگی و تلاش برای برگزاری برنامه های مشترک والدین و فرزندان در کنار یکدیگر، به استحکام روابط اولیاء با فرزندان کمک می کند و این موضوع نیز باید در برنامه ریزی های اوقات فراغت دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.

فرماندار کرج یکی از اقدامات شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج و اجرای دقیق مصوبات این شورا، ابراز امیدواری کرد: در سال 95 نیز مانند سال 94 ، شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج به کسب رتبه برتر دست پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار