مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی همدان گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها در همدان از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 22 April 2015

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی همدان در تعیین نرخ جدید تاکسی حتی مسائلی نظیر پول خرد و رندی نرخ‌ها در نظر گرفته شده تا مشکلی از این بابت نباشد.

به گزارش مهر، مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه نرخ ها در فرمانداری همدان تائید شده است، بیان داشت: با انجام به موقع کارهای تعیین نرخ جدید، نرخ مصوب از شورای شهر به فرمانداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در نرخ‌گذاری‌ها شرایط مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در تعیین نرخ جدید حتی مسائلی نظیر پول خرد و رندی نرخ‌ها در نظر گرفته شده تا مشکلی از این بابت نباشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در نیمه اول از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش و در نیمه دوم از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: نرخ جابجایی بار تا ۱۰ کیلوگرم مجاز و از ۱۰ کیلو به بالاتر کرایه یک نفر مسافر محاسبه میشود.

وی افزود: نرخ کرایه کودکان از پنج سال به بالا نیز بصورت کامل دریافت خواهد شد.

خورشیدوند با بیان اینکه سه هزار و ۴۲۴ تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: از بهمن ماه سال ۹۳ کمیته نرخ گذاری تاکسیرانی با حضور نماینده فرمانداری، نماینده شورای شهر، نماینده تعزیرات و نماینده صنعت و معدن و تیم کارشناسی سازمان تاکسیرانی تشکیل و پس از گذراندن ۱۰ جلسه مصوبه نهایی این کمیسیون تصویب و پس از تائیدیه هیئت مدیره و شورای سازمان به شورای شهر ارسال شد که مراحل نهایی تصویب آن انجام شده است.

مهرداد خورشیدوند گفت: نرخ کرایه های مصوب سال ۹۴ بر اساس دستورالعمل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و آیتم های متعددی از قبیل مسافت، هزینه‌های خودرویی، معبرهای ترافیکی، قیمت حامل‌های انرژی، تعداد مسافر و حتی مسیرهای ضعیف و قوی و ترافیک، هزینه های راننده و درصد مسافرپذیری تعیین شده و در شهر همدان اعلام و لازم الاجرا خواهد بود.

مهرداد خورشیدوند افزود: طبق هماهنگی ها تمامی تاکسی های فعال در سطح شهر باید نرخنامه مصوب شورای اسلامی را برای رویت در معرض دید عموم قرار دهند و از تردد خودروهایی که برچسب نرخنامه نداشته باشند جلوگیری می شود.

وی گفت: از آنجایی که فعالیت خودروهای عمومی برای ارائه سرویس بصورت عمومی است، هر گونه ارائه خدمات بصورت دربستی ممنوع بوده و در صورت رویت بازرسن سازمان برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار