توليت آستان قدس رضوي در دومين اجلاس سراسري "عفاف،عزت،عشق":
دقايقي پيش، توليت آستان قدس رضوي در دومين اجلاس سراسري"عفاف،عزت،عشق" گفت: انسان حق ندارد حيثيتش را در مقابل ابتذال به تاراج و حراج بگذارد.
کد خبر: ۲۶۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 20 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام والمسلمين رئيسي صبح امروز(30 تيرماه)در دومين اجلاس سراسري و ملي"عفاف،عزت،عشق"گفت: حجاب وظيفه سنگيني است كه بر دوش انسان نهاده شده است.
وي افزود: در اين حوزه بايد با مدد الهي، استمداد از ائمه و وجود مقدس حضرت رضا(ع) تلاش كنيم تا بتوانيم دستي برتر داشته باشيم.
حجت الاسلام رئيسي عفاف را امانتي الهي دانست و تصريح كرد: انسان حق ندارد حيثيتش را در مقابل ابتذال به تاراج و حراج بگذارد.
توليت آستان قدس رضوي حجاب را مانعي براي شنيدن، چشم دوختن و تماس بدني با نامحرم عنوان كرد و گفت: عفاف نيز همانند نماز كه بازدارنده از منكرات است، عاملي براي  بازدارندگي انسان از لغزش هاست.

انسان حق ندارد حيثيتش را در مقابل ابتذال به تاراج بگذارد

حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگي، ادامه داد: استكبار جهاني تمام امپراطوري رسانه‌اي خود را به كار گرفته و بي‌رحمانه به دنبال تحميل سبك زندگي و فرهنگ مغرب زمين در ميان مسلمانان است.
وي در ادامه به تجربيات مردم ايران در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: در جبهه فرهنگي نيز اگر خالصانه و با تمام امكانات تلاش كنيم، مي‌توانيم از اين نبرد نابرابر فرهنگي سربلند بيرون بياييم.
توليت آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب كه براساس تعريف قرآن، انسان ذيل آموزه‌هاي قرآني به فضيلت مي‌رسد، اظهار كرد: صورت انسان فضيلت‌محور با حجاب و سيرت عفاف در تعامل است.
حجت‌الاسلام رئيسي با تأكيد بر اينكه عفاف به‌عنوان امانت الهي و سرمايه اساسي انسان است، گفت: به وسيلة حفاظت از اين امانت الهي است كه انسان به مقام امين‌اللهي مي‌رسد.
وي ادامه داد: به همين علت است كه براي امور منافي عفت مجازات كيفري قرار داده‌اند، چرا كه عفت حق شخصي انسان نيست و جزو حقوق الهي به شمار مي‌رود، لذا كسي كه حقوق الهي را ضايع مي‌كند مورد كيفر قرار مي‌گيرد.

عفاف و حجاب فقط مربوط به زنان نيست
حجت‌الاسلام رئيسي در ادامه به علتهاي متعدد آلودگي نگاه انسان پرداخت و گفت: چشمي كه از ديدن اسماء الهي محروم است، دچار آلودگي مي‌شود و انسان‌هاي كوردل نگاه آلوده دارند، لذا عفاف ضامن سلامتي دل و مصون ماندن چشم و دل انسان از آلودگي و گناه است.
وي با تأكيد بر اينكه عفاف و حجاب فقط مربوط به زنان نيست، گفت: زندگي عفيفانه و سالم مربوط به همه انسانها اعم از زنان و مردان است.
توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف تأكيد بر چادر ضروري است اما نبايد فقط به چادر بسنده كرد، اگر عفاف در دل آحاد جامعه نهادينه شود، جامعة اسلامي از توطئه‌هاي بي‌رحمانه دشمن در حوزه حجاب و عفاف مصون مي‌ماند.
رئيسي با بيان اين مطلب كه در مسئله عفاف و حجاب بايد بحث‌هاي اخلاقي مثل حيا را پايه‌گذاري كنيم، اذعان كرد: طبق فرموده حضرت علي عليه‌السلام "عفاف از پايه‌هاي نظام امامت است و ترويج عفت مستحكم كردن پايه‌هاي نظام امامت و نظام ارزشي به حساب مي‌آيد و رواج بي‌عفتي سست كردن پايه‌هاي اين نظام است."
وي با بيان اينكه امروز در عرصه حجاب و عفاف شاهد جنگ اراده‌ها هستيم، گفت: امروز يك اراده سعي در حفظ حجاب و عفاف و انسانيت دارد و اراده‌اي ديگر هم به دنبال پرده‌شكني حيا و عفت در جامعه است.

لزوم برخورد قانوني در بحث عفاف و حجاب
توليت آستان قدس رضوي با تاكيد بر ضرورت كنترل فضاي مجازي، عنوان كرد: امروزه فضاي مجازي به شدت درحال گسترش است و بر ابعاد مختلف زندگي انسان تأثير مي‌گذارد، اگر اين فضا كنترل شود مي‌توانيم از فوايد آن استفاده و از بدي‌هاي آن مصون بمانيم، چنانچه خود غرب هم بايد و نبايدهايي دارد و فيلترهايي قرار مي‌دهد.
حجت‌الاسلام رئيسي به كم‌كاري‌هاي دستگاه‌هاي دولتي در زمينه حجاب و عفاف اشاره كرد و گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در قالب 23طرح الزاماتي بر دوش دستگاه‌هاي كشور گذاشته است، ما نمي‌گوييم همه آن طرح‌ها بي‌نقص بودند اما اگر دستگاه‌ها در اجراي آن‌ها كوتاهي نمي‌كردند و وظايف خود را انجام مي‌دادند شاهد وضع كنوني در جامعه نبوديم.
وي همچنين به لزوم برخورد قانوني در بحث حجاب و عفاف اشاره كرد و افزود: اگر كسي از روي غفلت در عرصه جامعه هنجار شكني كند، مي‌توان به او محترمانه تذكر داد و او نيز از اين آگاهي استقبال مي‌كند، اما با يك جسور قانون شكن كه خود را مأمور ترويج فرهنگ غرب در جامعه مي‌داند و قصد ضربه زدن به زندگي عفيفانه در جامعة اسلامي را دارد، برخورد محترمانه كارساز نيست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار