کارشناس مسؤول بیماران خاص خراسان شمالی مطرح کرد
کارشناس مسؤول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون 290 بیمار مبتلا به ام.اس در استان شناسایی‌ شده است.
کد خبر: ۲۶۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 26 July 2016

مهری فرشاد اظهار کرد: شمار افراد مبتلابه بیماری ام.اس در کشور رو به افزایش است که سرعت در تشخیص و شناخت این بیماری از دلایل افزایش این تعداد است.

وی گفت: بیماری ام.اس با علائم مختلفی بروز می‌کند که در مراحل اولیه، این علائم شامل ضعف موضعی، کرختی، گزگز یا عدم تعادل یک اندام، کاهش یا تاری دید ناگهانی در یک‌ چشم، دوبینی و عدم تعادل هستند که این علائم بعد از چند روز یا چند هفته از بین می‌روند.

فرشاد افزود: با توجه به مشترک بودن بسیاری از علائم ابتلا به ‌ام.اس با دیگر بیماری‌ها، نمی‌توان به‌محض رویت یکی از علائم مذکور آن را نشانه ابتلا به بیماری ام.اس دانست بلکه این نشانه‌ها زمانی مفهوم امکان ابتلا به این بیماری را دارند که استمرار داشته و بیش از 24 ساعت باقی بمانند.

وی با بیان اینکه اختلالات تغذیه‌ای بخصوص کمبود برخی ویتامین‌ها می‌تواند عامل اصلی ابتلا به این بیماری باشد اظهار کرد: مراجعه سریع‌تر به پزشک و تشخیص زودهنگام و مصرف داروهای موجود برای این بیماری می‌تواند مانع از عود و شدت گرفتن حملات بعدی ام.اس شود.

طبق خبر دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 3 طرح تحقیقاتی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه در حال اجرا است.

در سال 2016 حدود 6 مقاله انگلیسی‌زبان توسط این مرکز به چاپ رسیده است.

از این 6 مقاله دو مورد آن pubmed، دو مورد scopus و دو مورد web of science است.

همچنین در سال 2015 نیز 10 مقاله به چاپ رسید و 18 پروژه تحقیقاتی نیز اجرا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار