این در حالی است که طراح سوال و حامیان وی در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری از نیروهای ارزشی و ولایی استان البرز به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۲۶۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 27 July 2016
روز گذشته تابناک البرز خبر از طرح سوال از علی ترکاشوند شهردار کرج را منتشر کرد.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که با علنی شدن این سوالات،‌ هجمه‌های سنگینی علیه طراح سوال ایجاد شده است.
این در حالی است که طراح سوال و حامیان وی در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری از نیروهای ارزشی و ولایی استان البرز به شمار می‌آیند.
امروز مصطفی سعیدی سیرایی عضو شورای شهر و طراح این سوالات توضیحات کاملی را درباره این موضوع مطرح کرده و می‌گوید:‌ بر اساس قانون و عرف کار در مدیریت شهری، وقتی موضوعی برای یک عضو شورا مطرح می‌شود و احساس می‌کند کاری بر اساس قانون صورت نگرفته، ابتدا تذکر می‌دهد.
وی افزود: زمانی که تذکر مفید واقع نشد، می‌تواند سوال و یا سوالاتی را طرح و از شهردار بخواهد که به این پرسش‌ها را در جلسه علنی پاسخ دهد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اگر شهردار به پرسش‌های عضو و یا اعضای شورای شهر پاسخ قانع‌کننده ندهد، آن زمان است که طرح استیضاح مطرح می‌شود.
سعیدی‌سیرایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه محورهای سوالات وی از علی ترکاشوند شهردار این شهرستان چیست، گفت: چند موضوع مطرح است که در فاز نخست سه محور را برای طرح سوال انتخاب کردیم و علت این است که پیش از این درباره موضوعات فوق چندین بار به شهردار کرج تذکرات لازم داده شد، اما پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم.
وی تصریح کرد: محور نخست مربوط به احداث اتصال خیابان برغان از تقاطع ظفر تا بیمارستان البرز است که این پروژه یک کار بزرگ عمرانی بوده و به سه بخش تقسیم می‌شود.
طراح سئوال از شهردار کرج گفت: طرح این پروژه در شورای شهر کرج و در بهمن ماه سال گذشته به تصویب رسید و در آن تاکید شد که با توجه به اینکه پروژه سه خیابان را در برمی‌گیرد، به صورت سه مناقصه عمومی اجرا شود و شهرداری تحت هیچ شرایطی نباید بدون مناقصه آن را واگذار و به یک پیمانکار دهد.
سعیدی‌سیرایی بیان داشت: متاسفانه شهرداری کرج به استناد ماده 31 این مصوبه شورای شهر را نادیده گرفته و با ترک تشریفات قانونی، پروژه را بدون مناقصه و فراخوان عمومی به یک شرکت واگذار کرده است.
وی افزود: شهرداری کرج طبق قرادادی یازده روز پس از مصوبه شورای شهر این پروژه را به ارزش 22 میلیارد تومان به سازمان همیاری‌ شهرداری واگذار کرده است.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر اظهار داشت: موضوع دیگر مربوط به راه‌اندازی پارکومترهای هوشمند در سطح شهر کرج است که دوباره شورای شهر مقرر کرده بود که این پروژه طی فراخوان عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و به صورت مناقصه عمومی واگذار شود که متاسفانه بار دیگر شهرداری با نادیده گرفتن مصوبه شورا، این پروژه را بدون رعایت تشریفات قانونی واگذار کرده است.
سعیدی‌سیرایی تصریح کرد:‌ موضوع بعدی مربوط به یکی از برج‌های معروف شهر کرج است که مالکیت آن به نام خانم (ت)  و اجرای آن بر عهده آقای (ف) قرار داشت و متاسفانه برای این برج پارکینگ در نظر نگرفته بودند.
وی افزود: در شورای شهر سوم این افراد به شهرداری مراجعه کرده و زمینی را دریافت کردند که در آن پارکینگ احداث کنند و امتیازات زیادی هم برای احداث این پارکینگ دریافت کردند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از این زمین را هم تجاری کردند و تنها دو طبقه پارکینگ ساختند و این در حالی است که در توافقات مقرر شده بود که تا زمان احداث پارکینگ برای این برج و همچنین زمین فوق پایان کار و مجوزهای لازم برای بهره‌برداری صادر نشود.
سعیدی‌سیرایی گفت: علیرغم اینکه این افراد به وعده خود عمل نکرده و در زمینی که برای پارکینگ مدنظر نبود، فضای تجاری احداث کردند، شهرداری پایان کار صادر کرده است.
وی تاکید کرد: بارها به شهردار کرج در مورد این سه محور تذکر داده بودیم، اما وقتی پاسخ قانع‌کننده دریافت نکرده و جلوی کارها گرفته نشد، مجبور به طرح سوال شدم.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: حال شهردار کرج طبق قانون 10 روز فرصت دارد تا پاسخ‌های لازم را در جلسه علنی شورا مطرح کند و اگر پاسخ‌های قانع‌کننده ارائه ندهد، روند استیضاح آغاز می‌شود.
سعیدی‌سیرایی با تاکید بر اینکه نمی‌توان منافع مردم و شهر را نادیده گرفت، گفت: به طور قطع اگر شهردار کرج پاسخ قانع‌‌کننده‌ای برای این پرسش‌ها نداشته باشد، طرح استیضاح را مطرح خواهم کرد.
وی در پایان گفت: البته امیدواریم که کارها به روال قانونی بازگردد و نیاز به استفاده از ابزارهایی چون استیضاح نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار