کد خبر: ۲۷۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 03 August 2016

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: جهاد دانشگاهي يك نهاد انقلابي و توانمنداست كه در عرصه‌های مختلف علمي و پژوهشي در كشور حرف‌های جدی برای گفتن دارد و لازم است این نهاد به‌طور جدی در توسعه فرهنگ علم و فناوری که لازمه پیشرفت کشور است وارد میدان شده و از تمام ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده کند .

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر «سلام امینی»ضمن تبريك 16مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی،اظهار كرد :  جهاد دانشگاهی با وجود فراز و نشیب‌هایی که در طی فعالیت خود داشته است، خوشبختانه کارنامه خوبی در بخش‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ برجای گذاشته ‌است و با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها بیشتر کند که این مستلزم همکاری دانشگاه‌ها است.

 رییس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: ایجاد انجمن‌ها، کانون‌ها و مراکز تخصصی متعدد فرهنگی، خبرگزاری وزین دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و خبرگزاری سینا و همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) که به‌صورت شبکه در سراسر کشور گسترده شده‌اند، را از مصادیق ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و علمی در حوزه‌های زیربنایی  در جهاد دانشگاهی  است و ازآنجاکه جهاد دانشگاهی یک نهاد فرابخشی است به خوبی می‌تواند در  فرهنگ‌سازی علم و فناوری در جامعه فعالیت کرده و نیازهای جامعه‌ی هدف را به خوبی تشخیص داده است.

وی با بیان اینکه طبق اساس‌نامه تشکیل جهاد دانشگاهی، این نهاد وظایف خطیری در ارتباط با علم و فرهنگ جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: این نهاد تاکنون با تعامل با خبرگان، سرآمدان، نخبگان و استفاده از توان بالقوه این افراد گام‌های بسیار خوبی در ایجاد زیرساخت‌های علمی و فرهنگی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در منطبق کردن نظام آموزشی با نیازهای جامعه نقش بسیار مؤثری را ایفا کند، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از طریق آسیب‌شناسی، نیازهای جامعه را شناسایی و منطبق با این نیازها در جامعه فعالیت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید در اطلاع‌رسانی اقداماتی که تاکنون انجام داده است بسیار فعال‌تر عمل کند و این اقدامات را به اطلاع عموم مردم جامعه برساند، افزود : ازآنجاکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب فرهنگی، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر در حوزه فرهنگ را از وظائف ذاتی خود می‌داند،  باید همواره سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی را با جدیت هرچه تمام‌تر مدنظر داشته باشد.

امینی تصریح کرد :این نهاد به واسطه عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ و نظارت مشارکت کرده و در مقام اجرا نیز فعالیت‌های فرهنگی گسترده ازجمله ایجاد زیرساخت را اولویت خود قرار داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار