معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تورهای گردشگری در سطح استان فقط باید از طریق موسسات و دفاتر دارای مجوز برگزار شود و با موسسات و تورهای گردشگری غیر مجاز، برخورد جدی می شود.
کد خبر: ۲۷۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان بیان کرد: ذات گردشگری یک حرکت فرهنگی است و برای بودن در مسیر صحیح باید مدیریت شود بنابراین تورهای گردشگری که در سطح استان برگزار می شود باید دارای مجوز سازمان میراث فرهنگی باشد.


وی ادامه داد: میراث فرهنگی و مجموعه نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی باید با موسسات و دفاتری که تورهای غیر مجاز برگزار می کنند، برخورد جدی داشته باشند.


معاون امور عمرانی استاندار قزوین به ساماندهی وضعیت تردد گردشگران اشاره کرد و گفت: مسیر تردد گردشگران در سطح استان باید تسهیل شود و به همین منظور برای ساماندهی بهتر تردد گردشگران کارت های شناسایی برای آنان تهیه شود.


وی اضافه کرد: باید با گردشگران با عزت و احترام برخورد شود و به منظور تسهیل در تردد گردشگران برچسب هایی برای وسایل حمل و نقل آنان تهیه  شده و برای هماهنگی بیشتر ارگان های مرتبط با موضوع گردشگری از این موضوع مطلع باشند.


حبیبی اظهار داشت: تمام تورهای خدماتی و مسافرتی داخلی و خارجی موظف هستند با داشتن عقد قرارداد تمام حقوق مادی و معنوی مسافران را اجرا کنند.


وی با اشاره به به موضوع قانون نظام صنفی در خصوص تاسیسات و واحدهای گردشگری توضیح داد: در خصوص این موضوع باید  قانون رعایت شود اما در بعضی موارد با توجه به شرایط و مصالحی که  استان را شامل می شود می توان بازنگری و اعمال صلاحدیدهایی را در نظر گرفت.


گفتنی است در این جلسه مشکلات تورهای غیر مجاز، عدم شمولیت قانون نظام صنفی در تاسیسات گردشگری، مشکلات کاروانسرای اردکانی و همچنین هماهنگی های ترافیکی برای تورهای ورودی، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار