مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری جشنواره روز قزوین به مدت یک هفته و اجرای برنامه های متعدد در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، سعید وزیری نژاد ظهر امروز (28 مرداد) در نشست خبری که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امسال پنجمین جشنواره روز قزوین برگزار می شود که چهار دوره برنامه های مختلفی برگزار شده و ان شاالله این روند هر ساله قرار است که تکرار شود.

 

وی ادامه داد: اهداف برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت روز قزوین، معرفی قزوین در سطوح ملی و فراملی است تا گردشگران داخلی و خارجی بیشتری جذب کنیم و افزایش سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به قزوین گذشته، تاریخ، تمدن و مفاخر پرافتخاراین خطه از دیگر اهداف برنامه های هفته قزوین است تا این تاریخ بهتر به نسل امروز منتقل شود و این امر موجب شده تا هویت آنها قوی تر و با تکیه بر این هویت حس تعلق به شهر بیشتر شده و در نتیجه مشارکت مردم افزایش یافته و این امر روند توسعه شهر را تسریع می کند.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: پیشینه 9 هزار سال زندگی در قزوین وجود داشته است، وجود یک هزار و 200 اثر تاریخی ثبت شده، باغات سنتی، 54 سال پایتختی در دوره صفویه، وجود مقبره چهار انبیا و امامزاده حسین (ع)، وجود اولین خیابان ایران در قزوین، وجود شخصیت های بزرگ و مشاهیر مختلف نظیر علامه قزوینی و علامه دهخدا، شهید رجایی، بابایی، ابوترابی، کارونسرای سعدالسلطنه در قزوین و غیره همه بخشی از قابلیت ها و پتانسیل های قزوین است که هفته قزوین فرصتی برای یادآوری این ظرفیت ها است.

 

وی عنوان کرد: برنامه های روز قزوین از پنجم تا 11 شهریور ماه به شکل غیرمتمرکز در نقاط مختلف شهر برگزار می شود و برنامه ریزی شده برنامه های مختلف برای گروه های سنی مختلف با استفاده از توان هنرمندان قزوینی و همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی برگزار شود.

 

وزیری نژاد اعلام کرد: امسال 35 برنامه با همکاری 15 دستگاه اجرایی برای هفته گرامیداشت قزوین پیش بینی شده که سیاست دیگر ما در این برنامه ها استفاده حداکثری از توان صدا و سیما برای پوشش مناسب برنامه های روز قزوین است.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته قزوین اظهار کرد: برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم در 13 و 14 شهریور، برگزاری برنامه قزوین عهد صفوی، نمایشگاه عکس قدیم و امروز قزوین و عکس مشاهیر و اسناد قدیمی مرتبط با قزوین، برگزاری جنگ شبانگاهی هر شب به مدت 90 دقیقه از شبکه پنج سیما در برنامه شب های فیروزه ای و شبکه استانی، اجرای نمایش عموهای فتیله ای در 16 شهریور ماه، عیادت از سالمندان در 17 شهریور ماه و برگزاری تورهای شهر گشت از جمله برنامه های هفته قزوین است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی، برنامه ویژه جشنواره قیمه نثار و برگزاری همایش موسس مدرسه صالحیه از دیگر برنامه های هفته قزوین است.

 

وی گفت: علاوه بر برنامه های مذکور برنامه های ورزشی هم پیش بینی شده است که برگزاری مسابقه بین المللی تنیس روی میز، همایش دوچرخه سواری، همایش ویلچررانی معلولان و جانبازان، مسابقه شطرنج، مسابقه کبدی، والیبال ساحلی، مسابقه کشتی جام روز قزوین و مسابقه چوگان از جمله این برنامه ها است.

 

وزیری نژاد خاطر نشان کرد: برگزاری شب شعر تحت عنوان سنگ پا با دعوت از شاعران طنزپرداز ملی و استانی، رونمایی از 2 کتاب قزوین در آینه خاطرات و تاریخ نقاشی قزوین، برگزاری دوسالانه بین المللی خوشنویسی، غبارروبی امامزاده حسین و پخش زنده دعای ندبه در این مکان مقدس از شبکه یک سیما برنامه های دیگری است که برای هفته قزوین تدارک دیده شده است.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته 3 هزار دقیقه در شبکه های استانی و ملی رادیو و تلویزیوم برنامه در خصوص قزوین پخش شد و در سال جاری هم از این ظرفیت استفاده می شود و همچنین فیلم 14 قسمتی در خصوص قزوین برای شبکه مستند در حال ساخت است که از ششم شهریور ماه به مدت 14 شب پخش می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار