بازنشر وعده‌های شهردار سرعین؛
علی دایی دراظهاراتی از ضعف مدیران استان در زمینه مهیا کردن امکانات حداقلی برای تیم های ورزشی در اردوهای تابستانی پرده برداشت.
کد خبر: ۲۸۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 21 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، رضا زنده‌دل شهردار سرعین مهرماه سال گذشته وعده داده بود که به زودی کمپ تیم های ملی در این شهر توریستی احداث می شود.
وی گفته بود که اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری سرعین نسبت به اختصاص 100 هکتار زمین در این زمینه توافق کرده اند و امیدواریم با همکاری همه مجموعه های ذیربط پروژه کمپ تیم های ملی به زودی آغاز شود!
شهردار سرعین که ایرنا سخنان او را سال گذشته منتشر کرده است این را هم گفته بود که سرعین با توجه به ویژگی های بالقوه اش بهترین نقطه برای ساخت کمپ تیم های ملی است و این در شرایطی است که رویکرد دولت و تلاش های استاندار بر جذب سرمایه گذاری های کلان در استان متمرکز شده است.
از این اظهارات و وعده ها یکسال سپری شد و بار دیگر علی دایی اسطوره فوتبال آسیا به خاطر تعصب به زادگاهش و الگوسازی برای دیگر تیم های لیگ برتری در انتخاب سرعین به عنوان مکان اردوهای آماده سازی و پرهیز از گزینش کشورهای خارجی برای اردوهای ورزشی، بار دیگر سرعین را به عنوان مکان اردوی ورزشی تیم فوتبال نفت تهران انتخاب کرد اما با نهایت تاسف، حداقل امکانات نیز برای تمرین های این تیم مهیا نشده و وعده ها و شعارهای سال گذشته مسئولان استانی در روی کاغذ مانده است.
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با تاکید بر اینکه در تمامی تمرین‌ها باید شاهد وجود امکانات فوق‌العاده باشیم، افزود: قرار بود ابتدای امر سرعین را برای تمرین انتخاب کنیم اما متاسفانه در بازدیدی که از زمین چمن سرعین داشتیم این زمین را مناسب تمرین بازیکنان ندیدیم.
علی دایی با اشاره به اینکه زمین فوتبال سرعین به هیچ‌عنوان شرایط استاندارد را ندارد، یادآور شد: در دنیا و در سطح بین‌الملل بازی‌هایی که انجام می‌شود طول زمین 100 تا 110 متر و عرض آن 64 تا 75 متر است و کوچکترین زمین که عموما غیراستاندارد تلقی می‌شود 91 در 45 است و این در حالی است که زمین طراحی شده در سرعین برای چمن علاوه بر اینکه حاوی مقداری زیادی علف و پستی و بلندی است ابعاد 40 در 80 دارد که به هیچ‌وجه برای یک بازی حرفه‌ای و تمرین مهم مناسب نیست.
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با تاکید بر اینکه این زمین از لحاظ ابعاد هیچ کاربری برای تیم‌ها ندارد گفت: متاسفانه قبل از اینکه زمین چمن سرعین ساخته شود هیچ ارزیابی انجام نشده در حالی که سرمایه‌گذار زمین می‌توانست با در اختیار گرفتن زمینی وسیع زمین چمن بسیار مناسبی را احداث کند.
دایی ادامه داد: ما بسیار راغب بودیم تا در سرعین باشیم و راه نیم ساعته رفت و نیم ساعته برگشت به نیر را شاهد نباشیم.
وی تصریح کرد: در کمال تعجب دیوارکشی این زمین چمن نیز اصلا مناسب نیست و حداقل باید 5 متر فاصله دیوار با زمین چمن بود و این علاوه بر عدم وجود رختکن و فضاهای استاندارد است.
اسطوره فوتبال آسیا یادآور شد: پشت این دیوار نیز تقریبا دره‌ای قرار دارد که این کار ما را برای تمرین عملا سخت می‌کرد و ما مرتبا باید به دنبال توپ در این دره بودیم.
وی گفت:این زمین تنها مناسب کودکان زیر 7 سال است که قدرت شوت زنی ها به قدری نیست که از محوطه خارج و دچار دردسر شوند.
به گزارش تابناک اردبیل، علی دایی همه ساله سعی می‌کند تیم‌هایی که سرمربیگری آنها را بر عهده دارد به اردبیل و شهرهای سرعین و نیر با هدف آماده‌سازی بیشتر بیاورد تا امکان بهره‌گیری بیشتر از شرایط تمرینی برای تیم‌های لیگ برتری فراهم آید.
استان اردبیل به ویژه شهرهای سرعین و نیر به لحاظ ارتفاع از مناسب ترین مکان ها برای اردوهای تیم های ورزشی در تابستان بوده و هر سال بیشتر تیم های فوتبال و دیگر رشته های ورزشی اردوهای تابستانی خود را در این استان برگزار می کنند اما با روند سالهای اخیر و ضعف مسئولان امر برای تدارک امکانات و زیرساخت های حداقلی، تمایل و انگیزه باشگاههای لیگ برتری فوتبال برای انتخاب سرعین و نیر برای برپایی اردوهای ورزشی کمتر شده است ، طوری که اگر علی دایی سرمربی یکی از باشگاههای فوتبال نبود بیم آن می رود که هیچ باشگاهی حاضر نباشد نیر و سرعین را برای این منظور انتخاب کند.
مسئولان استان اردبیل در همه رده های مدیریتی می گویند که این استان بالخصوص سرعین و نیر با داشتن آب و هوا و شرایط اقلیمی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به کمپ تیم های ملی برای انجام اردوهای مختلف دارا هستند اما شواهد حکایت از آن دارد که نه تنها در این سالها اقدامی روبه جلو نشده بلکه اوضاع از گذشته نیز بدتر و بدتر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار