مدیر کل دفتر تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی:
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امروزه ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در جهان به صنعت گردشگری اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 11 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی باقر نعمتی زرگران در کارگاه آموزشی «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی» که در کاروانسرای شاه عباسی بیستون در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروزه ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در جهان به صنعت گردشگری اختصاص دارد. 
وی درآمد جهان از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۵ میلادی را ۱.۴۶۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: ۵۳ درصد گردشگران با هدف تفریح و گذران اوقات فراغت و ۲۷ درصد با هدف زیارت و دیدار آشنایان و اقوام به گردشگری می‌پردازند. 
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه بیان کرد: ۱۴ درصد از افراد برای کسب و کار و ۶ درصد نیز با اهداف نامعلوم اقدام به گردشگری می‌کنند. 
وی به جایگاه صنعت گردشگری در جهان اشاره کرد و افزود: سال گذشته میلادی کشورهای اسپانیا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلستان، آمریکا، مکزیک و روسیه ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان شناخته شدند به طوریکه فرانسه با ۸۴.۵ میلیون نفر گردشگر جایگاه اول را در دنیا داشت. 
نعمتی زرگران درآمد گردشگری ایران از محل ورود گردشگران خارجی در سال گذشته را ۷.۵ میلیارد دلار برآرود کرد و افزود: ایران سال گذشته رتبه سی و هفتم جهان در این خصوص را کسب کرد. 
وی با بیان اینکه از هر ۱۱شغل در جهان یک شغل به صنعت گردشگری اختصاص دارد، افزود: امروز صنعت گردشگری در جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و از مقوله‌های مهم در اشتغالزایی به شمار می‌آیدن 
عمتی زرگران ایران را از جمله بهترین مقاصد گردشگری در جهان دانست و افزود: تنوع اقلیم، وجود آثار طبیعی و تاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم کهن و... از مزیت‌های ایران برای جذب گردشگر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار