مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: پنج شرکت قزوینی عضو خوشه صنعتی فرآوری انگور تاکستان در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو حضور دارند.
کد خبر: ۲۹۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا خانپور روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه را فرصتی برای گسترش و تقویت صادرات کشمش و سایر فرآورده های مرتبط با صنعت غذا در استان به روسیه دانست و با بیان اینکه بیشتر صادرات کشمش قزوین به روسیه انجام می شود، افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند زمینه خوبی برای گسترش فروش این محصول به تجار روسی باشد.
وی با بیان اینکه مسئولیت تشکیل و ساماندهی خوشه های صنعتی با هدف حمایت از صنایع کوچک و متوسط و کمک به بازاریابی و تقویت صادرات محصولات تولیدی آنها با شرکت شهرک های صنعتی است، اضافه کرد: در حال حاضر اعضای انجمن صادراتی خوشه صنعتی فرآوری انگور تاکستان در نمایشگاه صنعت غذایی مسکو حضور دارند.
این مقام مسئول اضافه کرد: حضور فعالان بخش خصوصی و نمایندگان واحدهای تولیدی در نمایشگاه های خارجی می تواند زمینه ای برای جذب بازارهای جدید شده و به تقویت تولید و صادرات کالاها و محصولات داخلی منجر شود و به رونق اشتغال نیز کمک کند.
وی در ادامه یادآور شد: انجمن صادراتی خوشه فرآوری انگور در راستای حذف واسطه ها و دلال ها و با هدف توسعه صادرات کشمش استان قزوین به خارج از کشور تشکیل شده است.
این مسئول گفت: راه اندازی دفاتر فروش در خارج از کشور و شناسایی بازارهای خارجی از دیگر اهداف این انجمن صادراتی می باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در پایان یادآور شد: 60 واحد صنعتی در استان در زمینه فرآوری انگور فعال هستند.
استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.
بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت غذایی مسکو هم اکنون با حضور 1500 شرکت از کشورهای مختلف در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار